Δημοσχάκης Αναστάσιος

Αποπερατώστε τον αιματοβαμμένο Κάθετο Οδικό Άξονα της Νέας Εγνατίας στον Έβρο!

Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε σήμερα, 3/6, ο Βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης αναφορικά με την πρόοδο των έργων στον Κάθετο Άξονα της Νέας Εγνατίας Οδού Αρδάνιο-Ορμένιο και συγκεκριμένα στο τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες.

Η σημαντικότητα του έργου είναι τεράστια ως προς την αναβάθμιση του Νομού εμπορικά, αλλά και ως προς την ασφάλεια των κατοίκων, λόγω της επικινδυνότητας και του υψηλού αριθμού δυστυχημάτων στον υφιστάμενο δρόμο.

Για αυτό ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού εάν προτίθεται να επισπεύσει τις διαδικασίες και να αντιμετωπίζει τα εμπόδια αποπεράτωσης του συνόλου του έργου, ώστε ο Έβρος να αποκτήσει τον οδικό άξονα που του αξίζει, ως πύλη της Ευρώπης.

Ακολουθεί η επίκαιρη ερώτηση:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: κ. Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

ΘΕΜΑ: Αποπεράτωση Καθέτου Οδικού Άξονα Εγνατίας Οδού στον Έβρο

Σήμερα, πιο πολύ από ποτέ, απαιτούνται οι κατάλληλες εκείνες οδοί πρόσβασης στην διεθνή πραγματικότητα. Δυστυχώς, στον Έβρο παρατηρείται καθυστέρηση σε ένα σημαντικό έργο αυτής της φιλοσοφίας. Ο Κάθετος Άξονας της Νέας Εγνατίας Οδού, Αρδάνιο-Ορμένιο, και συγκεκριμένα το τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες, πρόκειται για έναν δρόμο που πρωτοσχεδιάστηκε την δεκαετία του ’90, για να ξεκινήσει εν τέλει το 2004 (Ημερομηνία υπογραφής αρχικής σύμβασης: 09.01.2004). Η πρώτη εταιρεία έκλεισε και υποκαταστάθηκε το 2012 (Ημερομηνία υπογραφής σύμβασης υποκατάστασης: 14.02.2012). Σήμερα, και πάλι η εργολήπτρια εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα, γνωρίζετε, πιστεύω, εσείς καλύτερα τους λόγους γιατί, έχοντας αφήσει μετέωρο ένα έργο άνω των 60 εκ. €, υπαγόμενο στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας-Θράκης 2007-2013. Το έργο υπολογίζεται να παραδοθεί τέλη του 2015, ήδη με μια εξάμηνη καθυστέρηση σε σχέση με την συμβατική ημερομηνία περαίωσης. Εάν δεν επισπευσθούν οι διαδικασίες υποκατάστασης της εταιρείας, τότε και το έργο θα καθυστερήσει, με ότι συνεπάγεται σε χαμένες ευκαιρίες για την περιοχή, και οι εργάτες των τοπικών συνεργείων θα παραμείνουν απλήρωτοι, και, επιπλέον, δεν γνωρίζουμε κατά πόσο ενδέχεται να κινδυνεύσουν Ευρωπαϊκά κονδύλια δεσμευμένα και προορισμένα για αυτό. Το συγκεκριμένο έργο πρέπει επιτέλους να τελειώσει και πρέπει να παραδοθεί στο σύνολό του ο Κάθετος Άξονας, στο πλαίσιο της αναβάθμισης του ρόλου και της θέσης του Έβρου διεθνώς, καθώς η αποπεράτωση αυτή είναι θεμελιώδης ανάγκη στην επίτευξη του οράματός μας για έναν Έβρο Νομό Πρότυπο και διαμετακομιστικό κόμβο, που θα συνδέει την Νοτιοανατολική Μεσόγειο με την Κεντρική Ευρώπη, μέσω μιας Νέας Θαλάσσιας Εγνατίας, από την Εγγύς Ανατολή, μέχρι τον Δούναβη και την καρδιά της Ευρώπης. Δεν περιποιεί τιμή στην εικόνα της Ελλάδας να διεξάγεται το διεθνές εμπόριο μέσω ενός επικίνδυνου και κακοφτιαγμένου δρόμου, δρόμος ο οποίος έχει ποτιστεί με αίμα, όταν μόνο πέριξ των Ψαθάδων τα τροχαία δυστυχήματα έχουν καταλήξει σε διψήφιο αριθμός νεκρών και δεκάδες τραυματίες. Τέλος, τα τμήματα από Μάνδρα έως Αμόριο μπορούν να υποκαταστήσουν και τον ρόλο αναχώματος στους παρακείμενους οικισμούς, κατά τα πλημμυρικά φαινόμενα. Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε:

  1. Σκοπεύετε να επισπεύσετε την αποπεράτωση και παράδοση του συνόλου του Κάθετου Άξονα της Νέας Εγνατίας Οδού Αρδάνιο-Ορμένιο (ευθυγραμμίσεις, ανισόπεδοι κόμβοι και το σύνολο των έργων και παρεμβάσεων) και της παράλληλης σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να μην χαθούν κονδύλια και πολύτιμος χρόνος, αλλά και να αναβαθμιστεί το διεθνές εμπόριο στην περιοχή, με ταυτόχρονη μείωση του φόρου αίματος;
  2. Σε τι άλλα έργα δικτύων και υποδομών ενίσχυσης των μεταφορών και μετακινήσεων στον Νομό Έβρου προτίθεστε να προχωρήσετε;