Δημοσχάκης Αναστάσιος

Λόγω έλλειψης στρατηγικού σχεδιασμού η Ελλάδα βρίσκεται πάλι σε Συγκοινωνιακή απομόνωση! Εκτός της σιδηροδρομικής γραμμής Μπακού – Βιέννης ο Έβρος και η Αλεξανδρούπολη! – Κατάθεση Ερώτησης

Γραπτή Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εξωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, την οποία συνυπέγραψαν ο Βουλευτής Σερρών και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Ν Δ Κώστας Καραμανλής, ο Βουλευτής Καβάλας, Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο Βουλευτής Δράμας, Δημήτρης Κυριαζίδης, σχετικά με το γεγονός ότι ο Έβρος δεν συμπεριλήφθηκε στη σιδηροδρομική γραμμή Μπακού Αζερμπαϊτζάν  – Βιέννης Αυστρίας.

Όπως φαίνεται και από τον χάρτη που παρατίθεται στην Ερώτηση ο Έβρος δεν συμπεριλήφθηκε στην τελική διαδρομή. Με αυτόν τον τρόπο χάθηκε μια μοναδική ευκαιρία τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης του Νομού.

Θα μπορούσε το τρένο να εισέρχεται στην Ελληνική Επικράτεια μέσω της υπάρχουσας και λειτουργούσας σιδηροδρομικής γέφυρας του Σταθμού Πυθίου Διδ/χου κι από το Ορμένιο να καταλήγει μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας στη Βιέννη της Αυστρίας, όπως φαίνεται κι από τον δεύτερο χάρτη που παρατίθεται.

Με αυτόν τον τρόπο ο Έβρος θα είχε καταστεί σημαντικός ενδιάμεσος διαμετακομιστικός κόμβος, ενώ θα αξιοποιείτο περαιτέρω η Νέα Εγνατία, αλλά και η νέα «θαλάσσια Εγνατία», που υποστηρίζει ο ίδιος, ώστε να γίνει πραγματικότητα η σύζευξη των συγκοινωνιών.

Επίσης θα μπορούσε έμμεσα να αξιοποιηθεί και η γραμμή μεταφοράς εμπορευμάτων που ξεκινάει από την Κίνα και καταλήγει στο μεγάλο λιμάνι Πότι της Γεωργίας στη Μαύρη Θάλασσα.

Η «Σιδηροδρομική Εγνατία» που θα συνδέει τα τρία λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξ/πολης με τη Μπουργάς, Βάρνα και θα φθάνει μέχρι το λιμάνι του Δούναβη αποδείχθηκε ως «έπεα πτερόεντα».

Οι Βουλευτές ρωτάνε μεταξύ άλλων τους Υπουργούς για ποιο λόγο δεν συμπεριλήφθηκε ο  Έβρος ως ενδιάμεσος σταθμός και τμήμα στη σιδηροδρομική γραμμή Μπακού – Βιέννη και αν προτίθενται να παρέμβουν υπέρ των συμφερόντων του Έβρου και της χώρας.

Αναλυτικά η Ερώτηση

«Δυσάρεστη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στο δρομολόγιο της σιδηροδρομικής γραμμής Μπακού – Βιέννη (Αζερμπαϊτζάν, Γεωργία, Τουρκία (Κωνσταντινούπολη, Αδριανούπολη), Βουλγαρία (Πύργος, Βάρνα), Ρουμανία, Ουγγαρία, Αυστρία (Βιέννη). δεν συμπεριλαμβάνεται ο Έβρος, ως ενδιάμεσος σταθμός, μαζί με την Τιφλίδα και την Κωνσταντινούπολη, απ’ όπου θα περνάει το τρένο.

Κι αυτό παρά το γεγονός ότι στις αρχές Μαΐου είχε διαρρεύσει σε ηλεκτρονικά ΜΜΕ του εξωτερικού ότι ανάμεσα στους σταθμούς θα είναι η Αλεξανδρούπολη. Μάλιστα, τη συγκεκριμένη γραμμή είχε διαφημίσει και ιστοσελίδα που ασχολείται με τον τουρισμό στη Γεωργία (http://travelingeorgia.ge/en/news/baku-tbilisi-istanbul-alexandroupolis-vienna-passenger-train-to-be-launched-in-may/) , περιλαμβάνοντας και την πρωτεύουσα του Έβρου, όπως κι άλλα ηλεκτρονικά ΜΜΕ που έκαναν αναπαραγωγή της είδησης (http://travelingeorgia.ge/en/news/baku-tbilisi-istanbul-alexandroupolis-vienna-passenger-train-to-be-launched-in-may/,  https://report.az/en/infrastructure/ar-comments-on-news-about-baku-vienna-train-s-launching-in-may-updated/).

 

Δυστυχώς όμως όπως φαίνεται και από τον χάρτη που παραθέτουμε παρακάτω ο Έβρος δεν συμπεριλήφθηκε στην τελική διαδρομή.

 

 

Με αυτόν τον τρόπο χάνεται άλλη μια ευκαιρία τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης του Νομού μας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής μέσα από τη μεταφορά ανθρώπων και πραγμάτων. Και παράλληλα χάνεται και η ευκαιρία περαιτέρω αξιοποίησης της Νέας Εγνατίας, αλλά και της νέας «θαλάσσιας Εγνατίας», ώστε να γίνει πραγματικότητα η σύζευξη των συγκοινωνιών.

Θα μπορούσε το τρένο να κάνει είσοδο στο ελληνικό έδαφος με στάση στο Σταθμό του Πυθίου Διδ/χου και να διέρχεται προς βορρά κατά μήκους του παρέβριου – παραποτάμιου σιδηροδρομικού δικτύου μας και από το Ορμένιο (όπως αποτυπώνεται και στο χάρτη παρακάτω με τη κόκκινη γραμμή) για να συνεχίζει τη διαδρομή του μέχρι στη Βιέννη μέσω των ενδιάμεσων Χωρών όπως σχεδιάστηκε και συμφωνήθηκε!

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόσταση από το Πύθιο μέχρι τη Βιέννη είναι περίπου στα 1.431 χιλιόμετρα, που σημαίνει ότι μπορούν οι Εβρίτες αλλά και γενικά οι Έλληνες που θα χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή να βρίσκονται σε σχεδόν 9 ώρες στην πρωτεύουσα της Αυστρίας, όπως γνωστοποιείται από τη σχετική μελέτη.

Με αυτόν τον τρόπο ο Έβρος θα μπορούσε να καταστεί σημαντικός ενδιάμεσος διαμετακομιστικός κόμβος, σε μια σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Ασία με την Ευρώπη.

Επίσης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και η γραμμή μεταφοράς εμπορευμάτων που ξεκινάει από την Κίνα και μέσω Καζακστάν και Αζερμπαϊτζάν καταλήγει στο μεγάλο λιμάνι Πότι της Γεωργίας, στη Μαύρη Θάλασσα. Ακολουθώντας έτσι ένα τμήμα του «δρόμου του μεταξιού» από το Πεκίνο μέχρι τον Έβρο. Το επόμενο τμήμα του εν λόγω δρόμου θα είναι να συναντήσει την παρούσα γραμμή και μετά τη Ρουμανία, Ουκρανία να καταλήξει στη Μόσχα.

Εκτιμάται ότι η γραμμή Κίνα – Πότι θα ταυτιστεί με εκείνη του Μπακού που καταλήγει στη Βιέννη και όπως αντιλαμβάνεστε το κέρδος για την περιοχή μας, αλλά και για τη χώρα μας θα ήταν τεράστιο.

Μέχρι σήμερα έχουν αποδειχθεί «έπεα πτερόεντα» τα όσα είπε ο Πρωθυπουργός πέρυσι το Σεπτέμβριο στο περιθώριο του Μνημονίου συνεργασίας που υπογράφηκε στην Καβάλα με τον Βούλγαρο ομόλογό του Μπόικο Μπορίσοφ  για τη «Σιδηροδρομική Εγνατία» που θα συνδέει τα τρία λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξ/πολης με τη Μπουργάς, Βάρνα και θα φθάνει μέχρι το λιμάνι του Δούναβη.

Βάσει των παραπάνω ερωτάσθε:

  1. Για ποιο λόγο δεν συμπεριλήφθηκε ο Έβρος ως ενδιάμεσος σταθμός στη σιδηροδρομική γραμμή Μπακού – Βιέννη; Το γνωρίζατε κι αν ναι σε ποιες κινήσεις προχωρήσατε ώστε να ασκήσετε πίεση για να περάσει το τρένο από τον ακριτικό Νομό μας; Εάν δεν το γνωρίζατε ποια είναι η πολιτική και ο στρατηγικός σχεδιασμός της κυβέρνησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση του Έβρου με χώρες της Ευρώπης και της Ασίας;
  2. Αληθεύουν τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο ότι είχε συμπεριληφθεί και η Αλεξανδρούπολη στον αρχικό σχεδιασμό της γραμμής; Κι αν ναι για ποιο λόγο τελικά δεν εντάχθηκε η πρωτεύουσα του Έβρου στην τελική διαδρομή;
  3. Σκέφτεστε, έστω και τώρα, να παρέμβετε με κάποιο τρόπο, ώστε να περνάει η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή κι από τον Έβρο, γεγονός που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και η Ελλάδα με αυτόν τον τρόπο θα είναι παρούσα στον τομέα των μεταφορών στα βόρεια σύνορά της;