Δημοσχάκης Αναστάσιος

Νέα Δορυφορική Εποχή στα Διόδια ! Το Πολυτεχνείο Ξάνθης του ΔΠΘ στην παραγωγική διαδικασία με καινοτομίες και πρωτοποριακές Μελέτες!

Δημιουργική συνάντηση υψηλών προσδοκιών με ιθύνοντες της Πολυτεχνικής Σχολής, κ. Αναξαγόρα Ελένα, καθηγητή και πρόεδρο Σχολών Πολιτικών Μηχανικών, τον καθηγητή του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών κ. Κοκκάλη Αλέξανδρο και με συντονιστή τον Πρύτανη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Αθανάσιο Καραμπίνη, και παρουσία των αναπληρωτών πρυτάνεων κ. Τουλουπίδη, κ. Μάρη και κ. Κουκουρλή, είχε σήμερα (26/06) στην Κομοτηνή ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, όπου τους παρουσίασε τις προτάσεις του για την εφαρμογή των δορυφορικών διοδίων στον Αυτοκινητόδρομο της Ν.Εγνατίας.

Ο Βουλευτής  κάλεσε την Πολυτεχνική Σχολή και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο θράκης  στο σύνολό του να πρωτοπορήσει εκπονώντας οικονομοτεχνική μελέτη για την εφαρμογή των δορυφορικών διοδίων, καταθέτοντας την υφιστάμενη διεθνή εμπειρία αλλά και τις διαφαινόμενες προοπτικές που ανοίγονται για το ίδιο το Πανεπιστήμιο σε ένα νέο πεδίο έρευνας, που μπορεί να καταστήσει το Πανεπιστήμιο δημιουργό πατέντας,  η οποία εκτός  από τα οφέλη σε εθνικό επίπεδο μπορεί να αποτελέσει προϊόν διεθνούς εμβέλειας και μέγιστης οικονομικής απόδοσης.  Ο Πρύτανης διαβεβαίωσε ότι η Σύγκλητος, που θα συνέλθει την επόμενη Πέμπτη, θα εγκρίνει το ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο και θα αυτοχρηματοδοτήσει το Πανεπιστήμιο ενώ τα πρώτα αποτελέσματα αυτής θα είναι διαθέσιμα έως τα τέλη του έτους.

Επίσης στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη επίσκεψη στον Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστο Μέτιο, όπου ο Βουλευτής αφού τον ενημέρωσε του ενεχείρισε ανάλογη επιστολή με την οποία καλεί την Περιφέρεια να συνδράμει με όλες τις δυνάμεις της προς αυτήν την κατεύθυνση στηρίζοντας το ΔΠΘ στο εγχείρημα της μελλοντικής χρήσης των δορυφορικών διοδίων.

Οι έως τώρα εφαρμοζόμενες πολιτικές των μετωπικών διοδίων περιόδου 10ετιών 1970 & 1980 εμποδίζουν ουσιαστικά την ελεύθερη , την ασφαλή και συνεχή ροή της κίνησης των οχημάτων, ακυρώνοντας τον αρχικό σκοπό κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, ενώ η λειτουργία των πλευρικών ,ιντερνετικών και αναλογικών διοδίων  προσεχώς θα ολοκληρώσουν κι αυτά τον κύκλο τους .

Ειδικά στην πράξη τα τελευταία αποδεικνύονται κοστοβόρα, μη εφαρμόσιμα στη χώρα μας και με μειωμένη αποτελεσματικότητα, καθόσον ορισμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου μας ,παρουσιάζουν τεχνικές ελλείψεις.

Το μέλλον είναι τα δορυφορικά διόδια, τα οποία κάνοντας χρήση των δορυφόρων και της πληροφορικής μπορούν να οδηγήσουν σε ορθολογικότερη και δικαία χρέωση χρήσης αυτοκινητοδρόμων στους πολίτες, ενώ η εξοικονόμηση που προκύπτει από την χρήση τους ενδέχεται να εξασφαλίζει και χαμηλότερες χρεώσεις διοδίων προς όφελος των πολιτών.

Επισυνάπτονται στο παρόν Δελτίο Τύπου, οι επιστολές που παραδόθηκαν στους επικεφαλής ,του Δ.Π.Θ, του Πολυτεχνείου Ξάνθης και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης  καθώς και λοιπό πληροφοριακό αρχειακό και χρήσιμο επιστημονικό υλικό για τη σύνταξη τεχνοοικονομικής Μελέτης!

 

Προς: Κοσμήτορα Πολυτεχνικής  Σχολής Δ.Π.Θ.

 κο Χρήστο Καραγιάννη

Σε συνέχεια της συνάντησης που είχαμε τη Δευτέρα (26/06) σας παρουσιάζω και εγγράφως τις προτάσεις μου για τα δορυφορικά διόδια και για την εμπλοκή που μπορεί να έχει το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Γνωρίζετε ότι είναι βαθιά και διαχρονική μου πεποίθηση πως το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες πάνω στους οποίους μπορεί να στηριχτεί η ουσιαστική πρόοδος και η βιώσιμη ανάπτυξη της Θρακικής οικονομίας, αλλά και κοινωνίας.

Δυστυχώς, η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία, ως ενιαία Περιφέρεια, βρίσκονται μπροστά σε μια ακόμα αρνητική εξέλιξη, απόρροια πρόχειρων σχεδιασμών και, πλέον θεωρούμε ηθελημένης, απαξίωσης της περιοχής. Αναφέρομαι σαφώς στο ζήτημα των διοδίων της Εγνατίας Οδού και εν γένει της διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου στην Περιφέρεια, η οποία αποτελεί το πρώτο χερσαίο σύνορο της Ε.Ε. με την Ασία μεν, αλλά δεν της δίνεται η ευκαιρία να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που της προσφέρει αυτό το προτέρημα δε.

Για αυτό σας καλώ να παρέμβετε και να βγει το Δ.Π.Θ., το ακαδημαϊκό δυναμικό και οι φοιτητές του μπροστά, να πρωτοπορήσει ώστε να εκπονηθεί ένα συνολικό και καθετοποιημένο πρόγραμμα βελτίωσης και ανάδειξης των οδικών (τουλάχιστον) μεταφορών στην Περιφέρεια, ξεκινώντας από το ζήτημα των διοδίων. Βέλτιστες πρακτικές από χώρες της ευρύτερης περιοχής μας, από τη Γερμανία και την Σλοβακία έως και την Τουρκία, και νέες τεχνολογίες, όπως τα δορυφορικά συστήματα (GNSS) και οι ετικέτες ραδιοσυχνοτήτων (RFID), μπορούν, πιστεύω, να εφαρμοστούν άμεσα και στη χώρα μας, ειδικά σε έναν αυτοκινητόδρομο με τις αναπτυξιακές προοπτικές της Εγνατίας Οδού.

Εγώ προσωπικά και η ομάδα μου θα είμαστε στη διάθεσή σας για να στηρίξουμε μια τέτοια πρωτοβουλία, φέρνοντας την πρόταση αυτή και υπόψη του αντίστοιχου Τομέα της Νέας Δημοκρατίας. Πιστεύω ακράδαντα στις δυνάμεις του Πανεπιστημίου μας και στο ότι μπορεί να παίξει σημαίνοντα ρόλο στην ανάδειξη και την βελτίωση της οικονομίας της Περιφέρειας.

                                                                                   

  

  Αθήνα, 26 Ιουνίου 2017

  Προς: Πρύτανη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

                                                                                    

  κο Αθανάσιο Καραμπίνη

 

Σε συνέχεια της συνάντησης που είχαμε τη σήμερα (26/06) σας παρουσιάζω και εγγράφως τις προτάσεις μου για τα δορυφορικά διόδια και για την εμπλοκή που μπορεί να έχει η Πολυτεχνική Σχολή  Δ. Π. Θράκης.

Γνωρίζετε ότι είναι βαθιά και διαχρονική μου πεποίθηση πως το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες πάνω στους οποίους μπορεί να στηριχτεί η ουσιαστική πρόοδος και η βιώσιμη ανάπτυξη της Θρακικής οικονομίας, αλλά και κοινωνίας.

Δυστυχώς, η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία, ως ενιαία Περιφέρεια, βρίσκονται μπροστά σε μια ακόμα αρνητική εξέλιξη, απόρροια πρόχειρων σχεδιασμών και, πλέον θεωρούμε ηθελημένης, απαξίωσης της περιοχής. Αναφέρομαι σαφώς στο ζήτημα των διοδίων της Εγνατίας Οδού και εν γένει της διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου στην Περιφέρεια, η οποία αποτελεί το πρώτο χερσαίο σύνορο της Ε.Ε. με την Ασία μεν, αλλά δεν της δίνεται η ευκαιρία να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που της προσφέρει αυτό το προτέρημα δε.

Για αυτό σας προτείνω όπως  παρέμβετε και να βγει το Δ.Π.Θ., το ακαδημαϊκό δυναμικό και οι φοιτητές του μπροστά, να πρωτοπορήσει ώστε να εκπονηθεί ένα συνολικό και καθετοποιημένο πρόγραμμα βελτίωσης και ανάδειξης των οδικών (τουλάχιστον) μεταφορών στην Περιφέρεια, ξεκινώντας από το ζήτημα των διοδίων.

Βέλτιστες πρακτικές από χώρες της ευρύτερης περιοχής μας, από τη Γερμανία και την Σλοβακία έως και την Τουρκία, και νέες τεχνολογίες, όπως τα δορυφορικά συστήματα (GNSS) και οι ετικέτες ραδιοσυχνοτήτων (RFID), μπορούν, πιστεύω, να εφαρμοστούν άμεσα και στη χώρα μας, ειδικά σε έναν αυτοκινητόδρομο με τις αναπτυξιακές προοπτικές της Εγνατίας Οδού.

Εγώ προσωπικά και η ομάδα μου θα είμαστε στη διάθεσή σας για να στηρίξουμε μια τέτοια πρωτοβουλία, φέρνοντας την πρόταση αυτή και υπόψη του αντίστοιχου Τομέα της Νέας Δημοκρατίας. Πιστεύω ακράδαντα στις δυνάμεις του Πανεπιστημίου μας και στο ότι μπορεί να παίξει σημαίνοντα ρόλο στην ανάδειξη και την βελτίωση της οικονομίας της Περιφέρειας.

 

Προς: Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας και Θράκης

                                                                                    

 κο Χρήστο Μέτιο

 

 Γνωρίζετε ότι είναι βαθιά και διαχρονική μου πεποίθηση πως το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες πάνω στους οποίους μπορεί να στηριχτεί η ουσιαστική πρόοδος και η βιώσιμη ανάπτυξη της Θρακικής οικονομίας, αλλά και κοινωνίας.

Δυστυχώς, η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία, ως ενιαία Περιφέρεια, βρίσκονται μπροστά σε μια ακόμα αρνητική εξέλιξη, απόρροια πρόχειρων σχεδιασμών και, πλέον θεωρούμε ηθελημένης, απαξίωσης της περιοχής. Αναφέρομαι σαφώς στο ζήτημα των διοδίων της Εγνατίας Οδού και εν γένει της διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου στην Περιφέρεια, η οποία αποτελεί το πρώτο χερσαίο σύνορο της Ε.Ε. με την Ασία μεν, αλλά δεν της δίνεται η ευκαιρία να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που της προσφέρει αυτό το προτέρημα δε.

Για αυτό το θέμα συναντήθηκα τη σήμερα (26/06) με τον Πρύτανη του ΔΠΘ, τον Κοσμήτορα ,της Πολυτεχνικής Σχολής αλλά κι άλλα μέλη του ακαδημαϊκού δυναμικού του Πολυτεχνείου, ώστε το Πανεπιστήμιο να πρωτοπορήσει και να εκπονήσει ένα συνολικό και καθετοποιημένο πρόγραμμα βελτίωσης και ανάδειξης των οδικών (τουλάχιστον) μεταφορών στην Περιφέρεια, ξεκινώντας από το ζήτημα των διοδίων.

Βέλτιστες πρακτικές από χώρες της ευρύτερης περιοχής μας, από τη Γερμανία και την Σλοβακία έως και την Τουρκία, και νέες τεχνολογίες, όπως τα δορυφορικά συστήματα (GNSS) και οι ετικέτες ραδιοσυχνοτήτων (RFID), μπορούν, πιστεύω, να εφαρμοστούν άμεσα και στη χώρα μας, ειδικά σε έναν αυτοκινητόδρομο με τις αναπτυξιακές προοπτικές της Εγνατίας Οδού.

Θέλουμε και τη δική σας στήριξη και της Περιφέρειας, γενικότερα, προς αυτήν την κατεύθυνση. Πιστεύω ακράδαντα στις δυνάμεις του Πανεπιστημίου μας και στο ότι μπορεί να παίξει σημαίνοντα ρόλο στην ανάδειξη και την βελτίωση της οικονομίας της Περιφέρειας.