Δημοσχάκης Αναστάσιος

Νέος Νόμος του Υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών: Θριαμβεύει ο κρατικισμός και υποχωρεί η ιδιωτική οικονομία! Δεν δεχόμαστε φρούδες ελπίδες για τα υδατοδρόμια Αλεξ/πολης και Σαμοθράκης! – Ομιλία στη Βουλή στο Σ/Ν για τα υδατοδρόμια

Για τις δυσκολίες που δημιουργεί στους ενδιαφερόμενους επενδυτές το Σχέδιο Νόμου της Κυβέρνησης για τα υδατοδρόμια, για την ανάγκη να ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για να προχωρήσει το έργο στα λιμάνια της Αλεξ/πολης και της Σαμοθράκης, αλλά και για την χαρακτηριστική αδιαφορία των Υπουργείων Υποδομών και Εξωτερικών για να περάσει μέσα από τον Έβρο η  σιδηροδρομική γραμμή Μπακού – Βιέννης μίλησε σήμερα (03/10) στην Ολομέλεια ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης.

Συγκεκριμένα είπε μεταξύ άλλων ότι:

  • Η λειτουργία των υδατοδρομίων δημιουργεί επενδυτικές ευκαιρίες και αναπτυξιακές προοπτικές στις τοπικές κοινωνίες και στη χώρα γενικά.
  • Για τα απομακρυσμένα κυρίως νησιά τα υδροπλάνα μπορούν να αποτελέσουν τα πλέον κατάλληλα μέσα μεταφοράς ανθρώπων και προϊόντων.
  • Το Σχέδιο Νόμου που φέρνει η Κυβέρνηση για τα υδατοδρόμια, με μεγάλη καθυστέρηση 4 ετών, δημιουργεί επιπλέον γραφειοκρατικά εμπόδια σε όποιον θέλει να επενδύσει.
  • Ενισχύεται με αυτόν ο Κρατικισμός και ο υπαλληλισμός, στραγγαλίζοντας την επιχειρηματικότητα και την ιδιωτική πρωτοβουλία!
  • Οφείλει η Κυβέρνηση να ενθαρρύνει τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και να ξεφύγει από τη λογική του κρατισμού που τη διέπει.
  • Ο ίδιος μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου έχει αναδείξει την αναγκαιότητα δημιουργίας υδατοδρομίων σε Αλεξ/πολη και Σαμοθράκη, καθώς θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στη διασύνδεση με τα νησιά του Β/Α Αιγαίου, αλλά γιατί όχι και με τη γειτονική Τουρκία.
  • Τα υδατοδρόμια αποτελούν χρήσιμο εργαλείο στη αποσυμφόρηση των Σημείων Εισόδου και Εξόδου στον Έβρο κι όχι μόνο.
  • Είναι εμφανές ότι απουσιάζει από την Κυβέρνηση ένας ρεαλιστικός στρατηγικός σχεδιασμός στο θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης και των λοιπών μεταφορών στον Έβρο.
  • Αυτό αποδεικνύεται και από την αδιαφορία τόσο του Υπουργού Υποδομών όσο και του ΥΠΕΞ στην Ερώτηση που είχε καταθέσει για την σιδηροδρομική γραμμή Μπακού – Βιέννης, καθώς με τις απαντήσεις τους έδειξαν ότι δεν διαθέτουν κανένα σχέδιο για να αποτελέσει ο Νομός μας διαμετακομιστικός και συγκοινωνιακός κόμβος.
  • Από την άλλη μεριά ο Υφυπουργός Ναυτιλίας κατά τη πρόσφατη επίσκεψή του στον Έβρο «τορπίλισε» το θέμα της ίδρυσης Λιμενικής Ακαδημίας στην Αλεξ/πολη, παρά τις συνεχείς υποσχέσεις του προηγούμενου Υπουργού.
  • Το Υπουργείο οφείλει να παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τα υδατοδρόμια της Αλεξ/πολης και της Σαμοθράκης, ώστε να μην δημιουργούνται φρούδες ελπίδες στους κατοίκους του Έβρου.

Δείτε την ομιλία του εδώ

Αναλυτικά η ομιλία του:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο νησιωτικός χαρακτήρας της Ελλάδος συμβάλλει στο να παίξει καθοριστικό ρόλο η λειτουργία υδατοδρομίων. Αναμφίβολα δημιουργούνται επενδυτικές ευκαιρίες και αναπτυξιακές προοπτικές σε τοπικό επίπεδο, στις τοπικές και περιφερειακές κοινωνίες και γενικά στη χώρα. Για τα απομακρυσμένα, κυρίως, νησιά τα υδροπλάνα μπορούν να αποτελέσουν, κύριε Υπουργέ, τα πλέον κατάλληλα μέσα μεταφοράς προσώπων και πραγμάτων.

Ανά περιόδους είχαν γίνει προσπάθειες στη χώρα για τη λειτουργία υδατοδρομίων. Πραγματοποιήθηκαν κάποιες πτήσεις με υδροπλάνα από το 2005 έως το 2008, αλλά στη συνέχεια ναυάγησε η όλη προσπάθεια λόγω κάποιων άλυτων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν. Από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δόθηκαν άδειες μέχρι το 2015 σε τρεις επιχειρήσεις που αφορούσαν τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας. Δυστυχώς οι άλλες είκοσι επτά αιτήσεις ενδιαφερομένων χάθηκαν στον δρόμο.

Η Κυβέρνηση φέρνει σήμερα ένα σχέδιο νόμου προσδοκώντας ουσιαστικά να τρέξει τις διαδικασίες για τα υδατοδρόμια, έστω και εάν πήγαινε σημειωτόν, κύριε Υπουργέ, εδώ και τέσσερα χρόνια, όπως προείπα. Εμείς βλέπουμε από την άλλη, ότι με τον διαχωρισμό που γίνεται ανάμεσα στην άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου και την άδεια λειτουργίας του δημιουργούνται εκ νέου γραφειοκρατικά εμπόδια σε όποιον θέλει να επενδύσει. Σκοπός μας πρέπει να είναι να απελευθερώσουμε τον όποιο επενδυτή από τα γραφειοκρατικά δεσμά κι όχι να δημιουργούμε και άλλα επιπλέον.

Με το παρόν σχέδιο νόμου αποκλείεται από την άδεια ίδρυσης ο ιδιώτης, καθώς αυτή εκδίδεται στο όνομα ΟΤΑ ή λιμενικού ταμείου ή Οργανισμού Λιμένος ή οποιουδήποτε άλλου φορέα του Δημοσίου. Θα μπορούσαν να προβλεφθούν ρήτρες για τον ιδιώτη και γιατί όχι να μην ενθαρρύνουμε Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Έτσι, κύριε Υπουργέ, κύριε Δρίτσα, τα ετερώνυμα κάποια στιγμή έλκονται και μπορούμε να συμπέσουμε μέσα από αυτήν τη διαδικασία περί ΣΔΙΤ. Χωρίς ευελιξία, όμως, από την πλευρά του κράτους δεν πρόκειται να επενδύσει κανείς και οποιοσδήποτε ιδιώτης. Το μήνυμα που στέλνετε διεθνώς αποδεικνύει ότι κινείστε στην αντίθετη πορεία των πολιτικών των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κι όχι μόνο. Και υπάρχουν σήμερα πρόθυμοι που θέλουν να επενδύσουν στα υδατοδρόμια

Έχω γνώση του αντικειμένου σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται στην περιοχή μου, σε ό,τι αφορά την Αλεξανδρούπολη και τη Σαμοθράκη. Μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, κύριε Υπουργέ, έχω αναδείξει την αναγκαιότητα δημιουργίας τους, καθώς θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στη διασύνδεση με τα νησιά του βορειανατολικού Αιγαίου αλλά -και γιατί όχι;- και με τη γειτονική Τουρκία, που ήδη διαθέτει τις ανάλογες υποδομές.

Επίσης, θα μπορούσαν να συμβάλουν στην καλύτερη και πιο συχνή σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τη Σαμοθράκη, παράλληλα και με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

Είναι εμφανές ότι από την πλευρά της Κυβέρνησης δεν υπάρχει ρεαλιστικός στρατηγικός σχεδιασμός στο θέμα των λοιπών μεταφορών, όπως της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νομού. Τις διεθνείς ευκαιρίες που μας δόθηκαν, τις αγνοήσατε. Παράδειγμα αποτελεί η γραμμή Μπακού-Βιέννη. Αφήσατε τη γραμμή να περάσει σύριζα από τη χώρα μας και από τον ποταμό Έβρο και δεν ενδιαφερθήκατε να εισέλθει στην Ελλάδα και να εξέλθει από το Ορμένιο.

Στην ερώτηση που κατέθεσα, την οποία και θα παραδώσω για τα Πρακτικά της Βουλής -και την οποία συνυπέγραψαν ο Τομεάρχης Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας και οι δύο Βουλευτές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο κ. Παναγιωτόπουλος και ο κ. Κυριαζίδης της Δράμας-, αντί να μας απαντήσετε ο ίδιος, δείχνοντας έμπρακτο ενδιαφέρον για τη γραμμή και να εκτιμήσετε θετικά ότι φέραμε ένα σημαντικό θέμα που αφορά τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό στον Έβρο, στη Θράκη και στη χώρα, εσείς μας παραπέμψατε σε μία απάντηση της Διευθύντριας Ανάπτυξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ουσιαστικά δεν λέει τίποτα, υπογραμμίζοντας απλώς ότι δεν έχει καμμία αρμοδιότητα στη λειτουργία της σιδηροδρομικής υποδομής. Και επίσης, μας διαβιβάσατε τρία έγγραφα υφισταμένων σας διευθύνσεων του Υπουργείου σας. Δεν μας απαντήσατε, όμως, στα καίρια ερωτήματα τα οποία υποβάλαμε.

Από την άλλη μεριά, ο ΥΠΕΞ σπατάλησε μόνο μια πρόταση, τονίζοντας απλώς ότι εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του. Αλίμονο! Για όνομα του Θεού! Είναι δυνατόν να γίνεται αυτό το πράγμα; Με τόσες υφιστάμενες πρεσβείες του Υπουργείου του, σε όλες τις χώρες μέσω των οποίων διέρχεται αυτό το καινούριο, το νέο Οριάν Εξπρές δεν ενδιαφερόταν; Αυτή είναι η λειτουργία της σημερινής Κυβέρνησης.

Και η νέα, όμως, «θαλάσσια Εγνατία» δεν μπορεί να υλοποιηθεί με ευθύνη του αρμοδίου Υπουργείου. Ας ελπίσουμε να ακούσει ο νέος Υπουργός τα παράπονά μας τόσο σε αυτό το ζήτημα όσο και στο ζήτημα της Λιμενικής Ακαδημίας, την οποία τορπίλισε ο Υφυπουργός του ευρισκόμενος πριν από τέσσερις-πέντε μέρες στον Έβρο. Αυτό σημαίνει εύρυθμη λειτουργία σε όλα.

Κύριε Υπουργέ, έχετε πρόθεση να προχωρήσετε ουσιαστικά -και όχι στα λόγια- το έργο σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη; Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης σε δηλώσεις του σε τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, τον Ιούλιο γι’ αυτό το θέμα, υποστήριξε ότι κομβικό σημείο για τη δημιουργία εγκαταστάσεων είναι η ύπαρξη ενός δικτύου υδατοδρομίων σε όλο το Βόρειο Αιγαίο, προκειμένου να μπορούν τα υδροπλάνα να ανεφοδιάζονται. Έχετε προχωρήσει, κύριε Υπουργέ, στο σχεδιασμό του δικτύου; Σε ποιο σημείο βρισκόμαστε και πότε νομίζετε ότι θα ολοκληρωθεί;

Παράλληλα όμως, ο παραπάνω παράγων εξέφρασε και ορισμένες ενστάσεις για την Αλεξανδρούπολη, καθώς δεν έχει οριστικοποιηθεί ο χώρος της αποεπιβίβασης των επιβατών. Ένα ζήτημα που μπορεί να επιλυθεί με τη συνδρομή και του ΤΑΙΠΕΔ που έχει εντάξει το λιμάνι στο Πρόγραμμα Συμβάσεων Παραχώρησης, όπως είναι και τα άλλα εννέα της χώρας, δηλαδή στο σύνολο δέκα. Αυτό θα το εξασφαλίσετε με νομοθετική πρόβλεψη μέσα στον νόμο, που αυτήν τη στιγμή συζητούμε εδώ;

Αυτό που ζητάμε από το Υπουργείο σας είναι να μας παρουσιάσετε ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα προχωρήσουν οι εργασίες των υδατοδρομίων στην Αλεξανδρούπολη και στην Καμαριώτισσα της Σαμοθράκης. Αυτό μας ενδιαφέρει, αυτό επιδιώκουμε, αυτό ζητούμε, αυτό ζητάει ο κόσμος. Ένα ρεαλιστικό, όμως, χρονοδιάγραμμα που δεν θα δημιουργήσει φρούδες ελπίδες στους κατοίκους του Έβρου και της Σαμοθράκης, που δυστυχώς πάντα κατά αυτόν τον τρόπο λειτουργείτε.

Σας ευχαριστώ.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αναστάσιος Δημοσχάκης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)».

Δείτε την ομιλία του σε αυτό το link https://www.youtube.com/watch?v=_DHfuhgYozE&t

 

Αναλυτικά η ομιλία του:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο νησιωτικός χαρακτήρας της Ελλάδος συμβάλλει στο να παίξει καθοριστικό ρόλο η λειτουργία υδατοδρομίων. Αναμφίβολα δημιουργούνται επενδυτικές ευκαιρίες και αναπτυξιακές προοπτικές σε τοπικό επίπεδο, στις τοπικές και περιφερειακές κοινωνίες και γενικά στη χώρα. Για τα απομακρυσμένα, κυρίως, νησιά τα υδροπλάνα μπορούν να αποτελέσουν, κύριε Υπουργέ, τα πλέον κατάλληλα μέσα μεταφοράς προσώπων και πραγμάτων.

Ανά περιόδους είχαν γίνει προσπάθειες στη χώρα για τη λειτουργία υδατοδρομίων. Πραγματοποιήθηκαν κάποιες πτήσεις με υδροπλάνα από το 2005 έως το 2008, αλλά στη συνέχεια ναυάγησε η όλη προσπάθεια λόγω κάποιων άλυτων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν. Από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δόθηκαν άδειες μέχρι το 2015 σε τρεις επιχειρήσεις που αφορούσαν τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας. Δυστυχώς οι άλλες είκοσι επτά αιτήσεις ενδιαφερομένων χάθηκαν στον δρόμο.

Η Κυβέρνηση φέρνει σήμερα ένα σχέδιο νόμου προσδοκώντας ουσιαστικά να τρέξει τις διαδικασίες για τα υδατοδρόμια, έστω και εάν πήγαινε σημειωτόν, κύριε Υπουργέ, εδώ και τέσσερα χρόνια, όπως προείπα. Εμείς βλέπουμε από την άλλη, ότι με τον διαχωρισμό που γίνεται ανάμεσα στην άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου και την άδεια λειτουργίας του δημιουργούνται εκ νέου γραφειοκρατικά εμπόδια σε όποιον θέλει να επενδύσει. Σκοπός μας πρέπει να είναι να απελευθερώσουμε τον όποιο επενδυτή από τα γραφειοκρατικά δεσμά κι όχι να δημιουργούμε και άλλα επιπλέον.

Με το παρόν σχέδιο νόμου αποκλείεται από την άδεια ίδρυσης ο ιδιώτης, καθώς αυτή εκδίδεται στο όνομα ΟΤΑ ή λιμενικού ταμείου ή Οργανισμού Λιμένος ή οποιουδήποτε άλλου φορέα του Δημοσίου. Θα μπορούσαν να προβλεφθούν ρήτρες για τον ιδιώτη και γιατί όχι να μην ενθαρρύνουμε Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Έτσι, κύριε Υπουργέ, κύριε Δρίτσα, τα ετερώνυμα κάποια στιγμή έλκονται και μπορούμε να συμπέσουμε μέσα από αυτήν τη διαδικασία περί ΣΔΙΤ. Χωρίς ευελιξία, όμως, από την πλευρά του κράτους δεν πρόκειται να επενδύσει κανείς και οποιοσδήποτε ιδιώτης. Το μήνυμα που στέλνετε διεθνώς αποδεικνύει ότι κινείστε στην αντίθετη πορεία των πολιτικών των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κι όχι μόνο. Και υπάρχουν σήμερα πρόθυμοι που θέλουν να επενδύσουν στα υδατοδρόμια

Έχω γνώση του αντικειμένου σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται στην περιοχή μου, σε ό,τι αφορά την Αλεξανδρούπολη και τη Σαμοθράκη. Μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, κύριε Υπουργέ, έχω αναδείξει την αναγκαιότητα δημιουργίας τους, καθώς θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στη διασύνδεση με τα νησιά του βορειανατολικού Αιγαίου αλλά -και γιατί όχι;- και με τη γειτονική Τουρκία, που ήδη διαθέτει τις ανάλογες υποδομές.

Επίσης, θα μπορούσαν να συμβάλουν στην καλύτερη και πιο συχνή σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τη Σαμοθράκη, παράλληλα και με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

Είναι εμφανές ότι από την πλευρά της Κυβέρνησης δεν υπάρχει ρεαλιστικός στρατηγικός σχεδιασμός στο θέμα των λοιπών μεταφορών, όπως της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νομού. Τις διεθνείς ευκαιρίες που μας δόθηκαν, τις αγνοήσατε. Παράδειγμα αποτελεί η γραμμή Μπακού-Βιέννη. Αφήσατε τη γραμμή να περάσει σύριζα από τη χώρα μας και από τον ποταμό Έβρο και δεν ενδιαφερθήκατε να εισέλθει στην Ελλάδα και να εξέλθει από το Ορμένιο.

Στην ερώτηση που κατέθεσα, την οποία και θα παραδώσω για τα Πρακτικά της Βουλής -και την οποία συνυπέγραψαν ο Τομεάρχης Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας και οι δύο Βουλευτές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο κ. Παναγιωτόπουλος και ο κ. Κυριαζίδης της Δράμας-, αντί να μας απαντήσετε ο ίδιος, δείχνοντας έμπρακτο ενδιαφέρον για τη γραμμή και να εκτιμήσετε θετικά ότι φέραμε ένα σημαντικό θέμα που αφορά τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό στον Έβρο, στη Θράκη και στη χώρα, εσείς μας παραπέμψατε σε μία απάντηση της Διευθύντριας Ανάπτυξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ουσιαστικά δεν λέει τίποτα, υπογραμμίζοντας απλώς ότι δεν έχει καμμία αρμοδιότητα στη λειτουργία της σιδηροδρομικής υποδομής. Και επίσης, μας διαβιβάσατε τρία έγγραφα υφισταμένων σας διευθύνσεων του Υπουργείου σας. Δεν μας απαντήσατε, όμως, στα καίρια ερωτήματα τα οποία υποβάλαμε.

Από την άλλη μεριά, ο ΥΠΕΞ σπατάλησε μόνο μια πρόταση, τονίζοντας απλώς ότι εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του. Αλίμονο! Για όνομα του Θεού! Είναι δυνατόν να γίνεται αυτό το πράγμα; Με τόσες υφιστάμενες πρεσβείες του Υπουργείου του, σε όλες τις χώρες μέσω των οποίων διέρχεται αυτό το καινούριο, το νέο Οριάν Εξπρές δεν ενδιαφερόταν; Αυτή είναι η λειτουργία της σημερινής Κυβέρνησης.

Και η νέα, όμως, «θαλάσσια Εγνατία» δεν μπορεί να υλοποιηθεί με ευθύνη του αρμοδίου Υπουργείου. Ας ελπίσουμε να ακούσει ο νέος Υπουργός τα παράπονά μας τόσο σε αυτό το ζήτημα όσο και στο ζήτημα της Λιμενικής Ακαδημίας, την οποία τορπίλισε ο Υφυπουργός του ευρισκόμενος πριν από τέσσερις-πέντε μέρες στον Έβρο. Αυτό σημαίνει εύρυθμη λειτουργία σε όλα.

Κύριε Υπουργέ, έχετε πρόθεση να προχωρήσετε ουσιαστικά -και όχι στα λόγια- το έργο σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη; Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης σε δηλώσεις του σε τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, τον Ιούλιο γι’ αυτό το θέμα, υποστήριξε ότι κομβικό σημείο για τη δημιουργία εγκαταστάσεων είναι η ύπαρξη ενός δικτύου υδατοδρομίων σε όλο το Βόρειο Αιγαίο, προκειμένου να μπορούν τα υδροπλάνα να ανεφοδιάζονται. Έχετε προχωρήσει, κύριε Υπουργέ, στο σχεδιασμό του δικτύου; Σε ποιο σημείο βρισκόμαστε και πότε νομίζετε ότι θα ολοκληρωθεί;

Παράλληλα όμως, ο παραπάνω παράγων εξέφρασε και ορισμένες ενστάσεις για την Αλεξανδρούπολη, καθώς δεν έχει οριστικοποιηθεί ο χώρος της αποεπιβίβασης των επιβατών. Ένα ζήτημα που μπορεί να επιλυθεί με τη συνδρομή και του ΤΑΙΠΕΔ που έχει εντάξει το λιμάνι στο Πρόγραμμα Συμβάσεων Παραχώρησης, όπως είναι και τα άλλα εννέα της χώρας, δηλαδή στο σύνολο δέκα. Αυτό θα το εξασφαλίσετε με νομοθετική πρόβλεψη μέσα στον νόμο, που αυτήν τη στιγμή συζητούμε εδώ;

Αυτό που ζητάμε από το Υπουργείο σας είναι να μας παρουσιάσετε ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα προχωρήσουν οι εργασίες των υδατοδρομίων στην Αλεξανδρούπολη και στην Καμαριώτισσα της Σαμοθράκης. Αυτό μας ενδιαφέρει, αυτό επιδιώκουμε, αυτό ζητούμε, αυτό ζητάει ο κόσμος. Ένα ρεαλιστικό, όμως, χρονοδιάγραμμα που δεν θα δημιουργήσει φρούδες ελπίδες στους κατοίκους του Έβρου και της Σαμοθράκης, που δυστυχώς πάντα κατά αυτόν τον τρόπο λειτουργείτε.

Σας ευχαριστώ.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αναστάσιος Δημοσχάκης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)».