Δημοσχάκης Αναστάσιος

Βόμβα» στα θεμέλια των Ε Δ το Νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ. Προτάσεις και παρεμβάσεις ουσίας από τη ΝΔ

Για ένα φωτογραφικό Νομοσχέδιο  που δημιουργεί αλυσιδωτές και εκρηκτικές αντιδράσεις στον χώρο των Ε Δ έκανε λόγο χθες (25/10)  στις ομιλίες του στη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου του ΥΠΕΘΑ στη Βουλή  ως εισηγητής της Ν Δ ο Βουλευτής Έβρου και Αναπληρωτής Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας, Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο οποίος αναφέρθηκε και στο ρεκόρ τροπολογιών που κατατέθηκαν.

Συγκεκριμένα είπε ότι:

  • Το ΥΠΕΘΑ αντί να φέρει ένα Νομοσχέδιο που θα αποκαθιστούσε τις αδικίες στο χώρο των Ε Δ, προτίμησε να φέρει φωτογραφικές διατάξεις για να βολέψει τους δικούς του ανθρώπους.
  • Το άρθρο 27 που αφορά τον συνδικαλισμό είναι μια «βόμβα» που προκαλεί εκρηκτικές αντιδράσεις στις Ε Δ, καθώς και αναταραχές στις Ενώσεις.
  • Η ΝΔ έχει προτείνει τη σύσταση μιας ad hoc Διακομματικής Επιτροπής που θα εξετάσει το συγκεκριμένο θέμα και από την οποία θα προκύψει μια κοινή συνισταμένη, με υποχρέωση να την εφαρμόζει κάθε κυβέρνηση.
  • Με το άρθρο 2 το ΥΠΕΘΑ βάζει τεχνηέντως στα στελέχη των ΕΜΘ στη διαδικασία των ομαδικών προσφυγών στα δικαστήρια για να διεκδικήσουν τα αυτονόητα από το ελληνικό κράτος
  • Τα έσοδα από την αξιοποίηση του άχρηστου υλικού των Ε Δ πηγαίνουν στον κρατικό προϋπολογισμό στερώντας αντίστοιχα έσοδα στα Μετοχικά Ταμεία, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του Υπουργείου στις Ενώσεις Αποστράτων
  • Το Σώμα Εσωτερικών Υποθέσεων πρέπει να χωριστεί από το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών, καθώς πρόκειται για δύο διακλαδικές υπηρεσίες που θα πρέπει να υπάγονται στον διακλαδικό Αρχηγό, στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ.
  • Είναι αδιανόητο ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ο οποίος κατέχει πολιτική θέση να θέλει να ηγηθεί της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, την εποπτεία της οποίας πρέπει να έχει ο αρμόδιος Εισαγγελέας.
  • Η Κυβέρνηση προσχώρησε στις θέσεις της Ν Δ για την ένταξη των υπαξιωματικών της τάξης 90 στο Νόμο 2439 και έτσι αίρεται η αδικία εις βάρος τους
  • Με ερασιτεχνικό τρόπο κινήθηκε η Κυβέρνηση στο θέμα της αναβάθμισης των F-16, καθώς δημιούργησε ένα θολό τοπίο σχετικά με το κόστος του προγράμματος αναβάθμισης και γι’ αυτόν τον λόγο οφείλει να δώσει εξηγήσεις στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
  • Οι πολλές τροπολογίες που έφερε η Κυβέρνηση αποδεικνύουν την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το Υπουργείο το συγκεκριμένο Νόμο.
  • Η ΝΔ με γενναιότητα πρότεινε κρυστάλλινες θέσεις και λύσεις, οι οποίες όμως δεν έγιναν αποδεκτές από το Υπουργείο.
  • Ο λαός του Έβρου και της Θράκης είναι ταυτισμένος με τους σχηματισμούς και τους μείζονες σχηματισμούς, που εξασφαλίζουν την ειρήνη και το αίσθημα ασφάλειας στην περιοχή και δεν πρόκειται να δεχθεί εκπτώσεις στη σχεδιαζόμενη δομή, όπως φημολογείται ότι θα προβεί το ΥΠΕΘΑ

Δείτε την πρωτολογία του εδώ, την παρέμβασή του εδώ και τη δευτερολογία του εδώ

Η πρωτολογία του

Κύριε Υπουργέ, περιμέναμε να φέρετε στη Βουλή ένα νομοσχέδιο το οποίο θα έλυνε ουσιαστικά προβλήματα των Ενόπλων Δυνάμεων, που θα αποκαθιστούσε τις αδικίες ή έστω μέρος των αδικιών που έχουν υποστεί τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και τις οποίες έχετε παραδεχτεί κι εσείς κατ’ επανάληψη.

Αναμέναμε να μας πείτε ότι έχετε μεριμνήσει για την υλοποίηση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας ως προς τη χορήγηση των δικαιωμένων αναδρομικών τους, όπως είχε σχεδιαστεί από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Τώρα, μάλιστα, που η Κυβέρνηση και ως «Άγιος Βασίλειος», σύμφωνα με δηλώσεις στελέχους της, είναι έτοιμη να μοιράσει ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε διάφορες κοινωνικές ομάδες -που πράγματι είναι σε ανάγκη- μέχρι τα Χριστούγεννα, δεν θα έπρεπε να έχετε ενδιαφερθεί να πάρουν τα χρήματά τους και αυτοί που επιτελούν στο ακέραιο το καθήκον τους στον Έβρο, στη Θράκη και στα νησιά του Αιγαίου πελάγους;

Τι θα γίνει με τις συντάξεις των εν αποστρατεία στελεχών που εκτελούσαν επικίνδυνα καθήκοντα, όπως για παράδειγμα οι ιπτάμενοι όλων των όπλων και των κατηγοριών, οι αλεξιπτωτιστές, οι αξιωματικοί, οι υπηρετούντες στα υποβρύχια και γενικά όλοι οι αξιωματικοί και τα στελέχη των Ειδικών Δυνάμεων;

Σε αυτά τα στελέχη με τη σύνταξη του Οκτωβρίου του 2017 και στα πλαίσια εφαρμογής του άρθρου 13 του νόμου του 2016, του τότε Υπουργού Εργασίας κ. Κατρούγκαλου, επιβλήθηκε από την 1/6/2016 μέχρι την 31/12/2018 δραματική μείωση των συντάξεών τους, η οποία μαζί με τα αναδρομικά θα ανέλθει σε ποσό περίπου των 500 ευρώ μηνιαίως.

Περιμέναμε να μας πείτε για το επίδομα της παραμεθορίου των 100 ευρώ. Θα το δώσετε και πότε στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και της Αστυνομίας, όπως ρυθμίστηκε από τον τελευταίο νόμο;

Εμείς περιμέναμε τέτοια θέματα να φέρετε στη Βουλή, ουσιαστικά για να αποκαταστήσετε τις αδικίες που έχει προκαλέσει ο κ. Κατρούγκαλος και στον οποίο παραδώσατε τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και δεν είχατε άποψη και δεν φέρατε τις αντιρρήσεις σας.

Εσείς, λοιπόν, τι φέρνετε με αυτό το νομοσχέδιο; Ασχολείστε με φωτογραφικές διατάξεις για να βολέψετε τους δικούς σας. Αγγίζετε στραβά κι επικίνδυνα ένα σοβαρό θέμα, όπως είναι ο συνδικαλισμός στις Ένοπλες Δυνάμεις, με καθαρά κομματικά κριτήρια και όχι μόνο. Στόχος σας είναι να προωθήσετε τον δικό σας άνθρωπο, αδιαφορώντας για τη ζημιά που κάνετε στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων.

Το άρθρο 27 είναι μία -σε εισαγωγικά- «βόμβα» στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων και οι αντιδράσεις που προκαλεί είναι εκρηκτικές. Οφείλετε να γνωρίζετε, κύριε Υπουργέ, ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι οργανωμένες ομάδες με στρατιωτική δομή και οργάνωση, αλλά και εκπαίδευση.

Μπορώ να πω ότι απαγορεύεται να δημιουργεί το ελληνικό κράτος ομιχλώδες τοπίο στις τάξεις τους, γιατί αυτό κάνετε με το συγκεκριμένο άρθρο. Για να εξυπηρετήσετε τον δικό σας σύμβουλο, προκαλείτε αναταραχή σε όλες τις ενώσεις και όχι μόνον.

Η θέση μας ως Νέα Δημοκρατία γι’ αυτό το θέμα είναι κρυστάλλινη. Εμείς θα διορθώσουμε ό,τι κακό θα προκαλέσετε. Θα προσεγγίσουμε το θέμα του συνδικαλισμού των Ενόπλων Δυνάμεων με τη δέουσα σοβαρότητα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη διεθνή συγκυρία και την εσωτερική εμπειρία και κυρίως τι επιθυμούν οι πολλοί και όχι οι εκλεκτοί.

Προτείνουμε και στα άλλα κόμματα, όχι μόνον σε εσάς, τη σύσταση μιας ad hoc διακομματικής επιτροπής, από την οποία θα προκύψει κοινή συνισταμένη για υλοποίηση, με υποχρέωση να την εφαρμόσει οποιαδήποτε κυβέρνηση. Δεν είναι σωστό ο ένας να νομοθετεί και όταν έρχεται ο επόμενος, να αλλάζει. Κυρίως αυτό δεν είναι σωστό στον ευπαθή χώρο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Εφόσον, όμως, έχετε αποφασίσει να ψηφίσετε, παρά τις προτάσεις μας, παρά τις εκκλήσεις μας, παρά τις παρακλήσεις μας, σας προτείνω, έστω και την τελευταία στιγμή, να συμπεριλάβετε μία διάταξη που να αναφέρει ότι σε περίπτωση κρίσεων, εκτροπών ή ακόμα και πολέμων, θα πρέπει να αναστέλλεται η λειτουργία των ενώσεων, ανάλογα φυσικά με το μέτρο συναγερμού του Εθνικού Συστήματος Συναγερμού.

Οι λόγοι που υπαγορεύουν αυτήν τη ρύθμιση είναι πασιφανείς. Εμείς δεν κάνουμε στείρα αντιπολίτευση. Έχουμε προτάσεις και τις διατυπώσαμε ξεκάθαρα και στις αναλυτικές συζητήσεις επί των άρθρων που έγιναν στη Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών. Ακολουθούμε μια υπεύθυνη πολιτική, έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Δεν έχουμε, όμως, στην πολιτική ηγεσία του σήμερα.

Στο παρόν νομοσχέδιο υπάρχουν και πολλές παγίδες, όπως το άρθρο 2 που αφορά τον αποστρατευτικό βαθμό του ανθυπολοχαγού στους εθελοντές μακράς θητείας. Τους δίνετε το τυρί, αλλά τους δίνετε και μία φάκα. Τεχνηέντως στέλνετε τα στελέχη στη διαδικασία των ομαδικών προσφυγών στα δικαστήρια για να διεκδικήσουν το αυτονόητο από το ελληνικό κράτος.

Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση προτρέπετε είκοσι χιλιάδες κόσμο και πλέον, είτε βρίσκονται στην ενεργό υπηρεσία είτε βρίσκονται στην εφεδρεία, να τρέχουν σε δικηγόρους για να παίξετε εσείς το ψηφοθηρικό παιχνίδι σας. Οφείλετε να γνωρίζετε, και το λέω με υπογραφή, ότι κανένας βαθμός δεν δίνεται χαριστικά.

Η Νέα Δημοκρατία έχει τίμιες προτάσεις. Προσέξτε! Είπατε –είπε και ο εισηγητής σας- ότι ο βαθμός που δίνετε είναι τιμητικός και δεν υποχρεούται το κράτος σε παροχές. Αν το πιστεύετε, κύριε Υπουργέ και εσείς, το πιστεύει και ο εισηγητής σας, να το γράψετε ρητώς στον νόμο. Να κάνετε την προσθήκη όπως εσείς την υποστηρίζετε. Αν, όμως, δεν το πράξετε, τους εμπαίζετε.

Εμείς λέμε ότι κάθε βαθμός έχει συνέπειες, μισθοδοτικό κόστος για τους εν ενεργεία, συνταξιοδοτικό και μερισματικό κόστος για τους εν αποστρατεία και ξίφος για όλους που παίρνουν τον βαθμό του ανθυπολοχαγού το οποίο ξίφος στοιχίζει 350 ευρώ…

ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας–Πρόεδρος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων): Ξέρετε καλύτερα από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους; Το λέτε συνέχεια. Υπάρχει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ (ΤΑΣΟΣ) ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ: Το κόστος είναι μεγάλο. Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν προβλέπει κόστος, κύριε Υπουργέ. Μας το δώσατε…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Συνεχίστε, κύριε Δημοσχάκη, όχι διακοπές.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ (ΤΑΣΟΣ) ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ: Αν, όμως, εξασφαλίσετε από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, έστω και καθυστερημένα, την πίστωση που απαιτείται σημαίνει ότι την έχετε εξασφαλίσει. Εμείς θα το εξετάσουμε με θετικό πρόσημο. Εμείς σεβόμεθα την κατηγορία αυτών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Και θέλω να σας ενημερώσω ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των ανθρώπων προέρχεται από τη γενέτειρά μου και από την εκλογική μου περιφέρεια. Θα μπορούσα λοιπόν να λαϊκίσω και να συμφωνήσω μαζί σας. Εγώ, όμως, υποστηρίζω, όπως και η παράταξή μας, αυτά τα στελέχη και δεν τους εμπαίζουμε.

Τους πετάτε βορά στους δικηγόρους και στα δικαστήρια. Αν θέλετε, εδώ είμαστε. Κάντε τη ρύθμιση. Προβλέψτε το, εάν είναι χαριστικός. Ρυθμίστε το νομοθετικά. Εάν δεν είναι, εξασφαλίστε την πίστωση. Εμείς είμαστε θετικοί σε κάθε λύση που προτείνουμε.

Από την άλλη μεριά έχουμε το άρθρο 3, όπου έχουμε τη δική σας διαβεβαίωση ότι οι Χειριστές Ειδικής Μονιμότητας είναι απαραίτητοι λόγω της εμπειρίας τους. Σας ρωτήσαμε και στην Επιτροπή. Αυτή είναι και η θέση σας, όπως προκύπτει από κάποιο έγγραφο ή από την επιχειρησιακή απαίτηση των Γενικών Επιτελείων; Δεν μας απαντήσατε. Πιστεύουμε ότι είναι εμφανής ο φωτογραφικός χαρακτήρας αυτής της διάταξης, μόνο τα ονόματα λείπουν από αυτήν.

Στην πρώτη ανάγνωση ισχυριστήκατε ότι η επαναφορά των πέντε χειριστών που προβλέπεται, θα καλύψει ανάγκες για νέα ελικόπτερα που πρόκειται να παραληφθούν. Το ερώτημα είναι: Ποια θα παραλάβετε; Τα έχετε συμφωνήσει; Τα περιμένετε; Δεν το ξέρουμε εμείς.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι, επίσης, γιατί υπάρχει προτίμηση για τη συγκεκριμένη κατηγορία στελεχών, δηλαδή Χειριστών Ειδικής Μονιμότητας και όχι και για τα στελέχη από τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας;

Γι’ αυτό και σας προτείνουμε επομένως -εάν εσείς πιστεύετε στα στελέχη και από αυτά που έχουν αποφοιτήσει από τις Παραγωγικές Σχολές και όχι μόνο- την επέκταση της ανωτέρω διάταξης και για τους ιπτάμενους όλων των κλάδων, των κλάδων που έχουν αποφοιτήσει από τα ΑΣΕΙ, καθώς και των ΑΣΣΥ, καθώς και για κοινή διακλαδική εκπαίδευση ελικοπτέρου.

Λαμβάνουμε υπόψη το ότι έχετε υποχωρήσει και έχετε απαλείψει την προφορική πλειοδοτική δημοπρασία. Έστω και καθυστερημένα νομίζω ότι το χαιρετίζουμε εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, διότι έχετε συνταχθεί με την άποψή μας, διότι η θέση μας ήταν ξεκάθαρη.

Με τις διατάξεις των άρθρων 8 και 9, από την αξιοποίηση του άχρηστου υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων, τα έσοδα θα πηγαίνουν στον κρατικό προϋπολογισμό στερώντας αντίστοιχα έσοδα στα Μετοχικά Ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως ήταν μέχρι σήμερα. Αν για οποιαδήποτε αιτία δεν μπορείτε να ρυθμίσετε ρητώς και να συνεχίσετε αυτήν την πρακτική, ας πηγαίνουν τουλάχιστον στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διότι τότε έχει τη δυνατότητα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας -φυσικά με σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Οικονομικών- να πάρει την απόφασή του. Πρέπει να σας θυμίσω ότι αυτά έρχονται και σε ευθεία αντίθεση με τα όσα έχετε υποστηρίξει στις Ενώσεις των Αποστράτων Αξιωματικών πρόσφατα.

Μια άλλη παραδοξότητα συναντάμε στο άρθρο 10, όπου είναι αδιανόητο ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ο οποίος κατέχει πολιτική θέση -το πεδίο δόξης είναι λαμπρό, κύριε Υπουργέ, για έναν Υπουργό Εθνικής Άμυνας- να θέλει να ηγηθεί της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων.

Η νέα υπηρεσία, την οποία θέλετε να θεσπίσετε, να ιδρύσετε είναι αρχή επιβολής του νόμου. Τι δουλειά έχει ο Υπουργός με αυτήν την αποστολή; Γιατί θέλετε επιπλέον να ηγείστε ενός φορέα που πραγματικά δεν συνάδει στο αξίωμα του Υπουργού, συνάδει όμως στο αξίωμα του εισαγγελέα;

Και μια και μιλάμε για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχετε στρατιωτικό εισαγγελέα που θα μπορέσετε να το υπαγάγετε. Οφείλετε να χωρίσετε το Σώμα Εσωτερικών Υποθέσεων από το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών. Πρόκειται για δύο διαφορετικές διακλαδικές υπηρεσίες που έχουν διαφορετική αποστολή και θα πρέπει και οι δύο αυτές υπηρεσίες να υπάγονται στον διακλαδικό αρχηγό, δηλαδή στον αρχηγό του ΓΕΕΘΑ.

Ταυτόχρονα, όμως, την εποπτεία σε ό,τι αφορά την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων πρέπει να την έχει ο αρμόδιος εισαγγελεύς, διότι αυτός επιβλέπει την ορθή εφαρμογή του νόμου και αυτός θα πρέπει να κατευθύνει αυτήν την υπηρεσία που πρέπει να είναι υπό την εποπτεία του, αντίστοιχος δηλαδή του Εισαγγελέα Εφετών, όπως είναι στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας και στην αντίστοιχη του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, σε ό,τι αφορά την Ελληνική Ακτοφυλακή.

Ως Νέα Δημοκρατία, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο επί της αρχής. Θα ψηφίσουμε, όμως, για πρώτη φορά ως Αντιπολίτευση, τα έντεκα άρθρα από τα τριάντα. Αυτό είναι πολιτική γενναιότητα. Θεωρούμε ότι αυτά κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Αν, όμως, θέλετε να κάνουμε μία πρόταση και μάλιστα να είμαστε θετικοί επί της αρχής, σας προτείνουμε: Αποσύρετε το άρθρο 27 σε ό,τι αφορά τον συνδικαλισμό στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφερθώ και στο θέμα που μονοπώλησε την επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα και αφορά τη συμφωνία για την αναβάθμιση των F-16, μετά το πρόσφατο ταξίδι σας μαζί με τον Πρωθυπουργό στην Αμερική. Ακόμα και σε αυτό το σοβαρό θέμα κινηθήκατε με απίστευτο ερασιτεχνισμό. Αφήσατε να αιωρείται ένα θολό τοπίο για το πόσο κοστίζει τελικά αυτό το πρόγραμμα αναβάθμισης.

Εμείς από την πρώτη στιγμή στην Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων, καθώς και διά του πρώην, αλλά και του νυν τομεάρχη της Νέας Δημοκρατίας, διά του ομιλούντα, αλλά και του Προέδρου μας, έχουμε δηλώσει κατ’ επανάληψη ότι θεωρούμε αναγκαία την αναβάθμιση των F-16. Τα ερωτήματα τα οποία προκύπτουν θα πρέπει να μας τα απαντήσετε. Ζητήσαμε τη σύγκληση της αρμόδιας Επιτροπής. Σας περιμένουμε εκεί για να μας δώσετε όλες τις εξηγήσεις πάνω σε ένα θέμα το οποίο πραγματικά αφορά όλους τους Έλληνες. Μάλιστα, έγινε και της μόδας να ασχολούνται ακόμα και τα μωρά με το θέμα των F-16.

Επίσης, επειδή τελευταία είδε το «φως» της δημοσιότητας η ενδεχόμενη ίδρυση ελικοπτερικής βάσης στην Αλεξανδρούπολη, θα ήθελα να μας πείτε αν θα είμαστε διαμετακομιστικός κόμβος τμημάτων ελικοπτέρων από τις πέριξ χώρες ή αν θα είναι πράγματι μία βάση η οποία θα απασχολεί κόσμο κι η οποία θα έχει προοπτική για την πρόοδο και την ανάπτυξη της περιοχής μας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

Η παρέμβασή του

 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ (ΤΑΣΟΣ) ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ: Εμείς χαιρετίζουμε την προσχώρηση όλων των κομμάτων, αλλά και της ίδιας της Κυβέρνησης με την τροπολογία που κατέθεσαν τα δύο κόμματα ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Συνεπώς, λέμε «ΝΑΙ» σε αυτήν την τροπολογία, την οποία πλέον κατέθεσε τώρα και την έκανε δεκτή, γιατί ήταν πρώτη η Νέα Δημοκρατία που πήρε αυτή τη θέση.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Η δευτερολογία του

Κύριε Υπουργέ, οι νομοτεχνικές βελτιώσεις που φέρατε δεν άλλαξαν τον φωτογραφικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου που φέρνετε προς ψήφιση. Επίσης, δε, και οι δέκα τροπολογίες, σχεδόν στο σύνολό τους, έχουν σχέση με τον συζητούμενο νόμο και δείχνουν την προχειρότητα η οποία διακρίνει το Υπουργείο σας σε ό,τι αφορά τον σχετικό νόμο.

Η Νέα Δημοκρατία θα καταψηφίσει τα άρθρα 8 και 9. Πρώτον, δεν αποσύρατε τη διαδικασία της προφορικής πλειοδοτικής δημοπρασίας, απλώς ευφυώς προσθέσατε μαζί με αυτόν τον όρο και την «ηλεκτρονική». Νομίζω ότι δεν συνάδει στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, επειδή διαχειρίζεται την πώληση πολεμικού υλικού, να υπάρχει προφορική πλειοδοτική δημοπρασία. Είναι ανεπίτρεπτο.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο θέμα, δεν εξασφαλίσατε, όπως υποσχεθήκατε ενώπιον των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, τα έσοδα των μετοχικών ταμείων από την αξιοποίηση του υλικού.

Για τα άρθρα 10 και 23 που αφορούν το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών και το Σώμα Εσωτερικών Υποθέσεων, όπως εσείς του δώσατε τον όρο «Κοινό Σώμα», εμείς εμμένουμε στις θέσεις μας παρά τις νομοτεχνικές, έστω και τελευταία στιγμή που έχετε επιφέρει, διότι δεν συμφωνούμε σε πολλά πράγματα. Κατ’ αρχήν δεν συμφωνούμε σε ό,τι αφορά τη σύσταση τόσο σημαντικών υπηρεσιών, όταν γίνεται με τον πλέον απαράδεκτο και πρόχειρο τρόπο. Θα πρέπει και η μία υπηρεσία και η άλλη να είναι ξεχωριστές, να υπάγονται στον διακλαδικό αρχηγό και να είναι υπό την εποπτεία του εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου.

Είμαστε και ήμασταν σαφείς στην πρωτολογία μας. Η Νέα Δημοκρατία πιστεύει στην Ανεξάρτητη Αρχή, πιστεύει στον Εισαγγελέα, όπως αυτός ενεργεί σύμφωνα με τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας από τα άρθρα 31 έως και 36.

Επίσης, δε, η υπαγωγή στον Υπουργό αυτής της υπηρεσίας ενέχει κινδύνους και γι’ αυτό εμείς θα καταψηφίσουμε όλα τα άρθρα τα οποία έχουν σχέση με το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών και το Σώμα Εσωτερικών Υποθέσεων, δηλαδή από το 10 μέχρι και το 23, διότι είχαμε την πολιτική γενναιότητα να σας προτείνουμε λύσεις. Συμβάλλαμε πραγματικά στο να μπορέσουμε να σας δώσουμε όλη μας την εμπειρία, αλλά και τις ξεκάθαρες και κρυστάλλινες θέσεις της Νέας Δημοκρατίας, προκειμένου να τις κάνετε αποδεκτές. Δυστυχώς δεν τις κάνατε αποδεκτές και θέλει ο Υπουργός να έχει και καθήκοντα εισαγγελικά και ανακριτικά. Για όνομα του Θεού! Το πεδίον δόξης είναι λαμπρό για έναν Υπουργό. Δεν χρειάζεται να μπαίνει σε αυτήν τη διαδικασία. Και νομίζω ότι είσαστε σε λάθος κατεύθυνση.

Η Νέα Δημοκρατία δεσμεύεται ότι θα επαναφέρει την κανονικότητα στις Ένοπλες Δυνάμεις σε ό,τι αφορά την ίδρυση αυτών των φορέων, διότι αυτοί οι φορείς τους οποίους ιδρύετε -να το έχετε υπόψη σας- έχουν σαθρά θεμέλια.

Επίσης, δεν δεχτήκατε τη διαχρονική στελέχωση του Κοινού Σώματος Οικονομικών Επιθεωρητών από την Ανώτατη Διακλαδική Στρατιωτική Σχολή, τη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων της Θεσσαλονίκης, που ως γνωστόν οι σπουδαστές των Ενόπλων Δυνάμεων, τα στελέχη τους, οι αξιωματικοί, φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες των στρατιωτικών νοσοκομείων διαιωνίζεται μια απαράδεκτη και αδιαφανής κατάσταση και θα πρέπει όλα τα κόμματα να συζητήσουμε την επιβολή μιας καθαρής και διαφανούς διαδικασίας, η οποία θα έχει θετικό οικονομικό αποτέλεσμα και εξοικονόμηση χρημάτων.

Σε ό,τι αφορά το άρθρο του συνδικαλισμού, παρά τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που συνεχίζει να πραγματοποιεί ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, έχει απολύτως φωτογραφικό χαρακτήρα, επιτείνει το εμφύλιο κλίμα μεταξύ των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, διχάζει τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και έχετε σοβαρότατες ευθύνες.

Ήταν μοναδική ευκαιρία. Σας είχα πει ενώπιον της Επιτροπής ότι δεν θα σας θυμούνται για κανένα έργο. Θα σας θυμόντουσαν ενδεχομένως αν είχατε τη γενναιότητα και προχωρούσαμε στην ad hoc διακομματική Επιτροπή που θα εξέταζε το θέμα, θα έβγαινε μια διακομματική συνισταμένη όλων μας και θα ήμασταν υποχρεωμένοι όλοι να την υλοποιήσουμε.

Με αυτές τις γενικές θέσεις, κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι ήσαστε σε λάθος κατεύθυνση και εμείς παρά το ότι είχαμε δεσμευτεί ότι θα υπερψηφίσουμε έντεκα άρθρα, επειδή δεν αλλάξατε από τη γραμμή την οποίαν έχετε σχεδιάσει, γι’ αυτό η ψήφος μας θα είναι ακόμα περισσότερο περιορισμένη.

Μιας και λείπει, όμως, ο κύριος Υπουργός, θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι οι Εβρίτες και οι Θρακιώτες δεν δέχονται εκπτώσεις σε ό,τι αφορά τη σχεδιαζόμενη δομή. Μάλιστα, υπάρχει και χαμηλόφωνη φήμη ότι θα προβείτε σε ό,τι αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις, διότι ο λαός του Έβρου και της Θράκης είναι ταυτισμένος με τους σχηματισμούς και τους μείζονες σχηματισμούς, διότι πιστεύει ότι αυτά τα επιχειρησιακά κέντρα είναι απαραίτητο να υπάρχουν, διότι εξασφαλίζουν ειρήνη και αίσθημα ασφάλειας στην περιοχή. Θα παρακαλέσουμε πάρα πολύ να είσαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε ό,τι αφορά το αντικείμενο αυτό.

Με αυτές τις γενικές σκέψεις σε λίγο θα πάρουμε θέση κατ’ άρθρον σε ό,τι αφορά την ψήφιση ή μη του σχετικού νόμου.

Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.