Δημοσχάκης Αναστάσιος

Η Κυβέρνηση αντί να εκσυγχρονίζει και να αναδιοργανώνει τις Ε Δ ανοίγει πληγές με τις φωτογραφικές διατάξεις του Σ/Ν του ΥΠΕΘΑ! Παρέμβαση στη Διαρκή Επιτροπή Εθν. Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων

Τις «γκρίζες ζώνες» του Σχεδίου Νόμου του ΥΠΕΘΑ, που με τις ρουσφετολογικές τακτοποιήσεις που περιλαμβάνει θέτει σε κίνδυνο τη συνοχή του στρατεύματος, ανέδειξε με τη χθεσινή (16/04) του παρέμβαση στη Διαρκή Επιτροπή Εθν. Άμυνας κι Εξωτερικών Υποθέσεων ο Βουλευτής Έβρου κι Αν. Τομεάρχης Εθν. Άμυνας της Ν Δ, Αναστάσιος Δημοσχάκης.

Συγκεκριμένα είπε μεταξύ άλλων ότι:

  • Το νέο Σχέδιο Νόμου του ΥΠΕΘΑ αντί να κλείνει πληγές ανοίγει καινούργιες με τις φωτογραφικές διατάξεις και τις ρουσφετολογικές τακτοποιήσεις που περιλαμβάνει.
  • Στο στόχαστρο του Υπουργείου μπαίνει η αριστεία τροποποιώντας, με το άρθρο 10 παράγραφος 15, τα κριτήρια προαγωγής και εξέλιξης των αξιωματικών.
  • Με τα Γραφεία Νομικής Προστασίας ουσιαστικά προωθείται η δυαρχία και η Κυβέρνηση αντί να οχυρώσει το στράτευμα δημιουργεί προϋποθέσεις ανεξέλεγκτων καταστάσεων στο σύστημα διοίκησης.
  • Με τη μείωση της διάρκειας της εναλλακτικής θητείας δημιουργείται νοοτροπία λούφας σε καιρούς δύσκολους για τη χώρα, ενώ παράλληλα εξομοιώνονται οι αντιρρησίες συνείδησης με όσους υπηρετούν τη θητεία τους σε ακριτικές και νευραλγικές περιοχές της χώρας.
  • Το Υπουργείο απαξιώνει το κύρος των στελεχών των Ε Δ μειώνοντας από 2 σε 1 όσους συμμετέχουν στην Ειδική Επιτροπή των Αντιρρησιών Συνείδησης.
  • Για τον συνδικαλισμό στις Ε Δ πάγια θέση της Ν Δ είναι η συγκρότηση μιας Διακομματικής Επιτροπής, ώστε να προκύψει μια συνισταμένη που θα είναι αντίστοιχη του συνδικαλισμού που εφαρμόζουν οι νατοϊκοί στρατοί, η Κύπρος, αλλά και τα Σ Α της χώρας μας.
  • Ο ίδιος κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής το υπόμνημα του Πανελληνίου Συλλόγου Αποστράτων Εθελοντών Μακράς Θητείας ζητώντας από τον Υπουργό να δει με ευαισθησία και συμπάθεια τα δίκαια αιτήματά τους.
  • Το βαθμολόγιο και η Ομογενοποίηση της ΕΛ.ΑΣ, που προέκυψε μέσα από σχετικό Νόμο του 2008, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και μπορεί να αποτελέσει οδηγό και για τις Ε Δ ώστε να λυθούν στο σύνολο πάγια προβλήματα τους …

Δείτε την παρέμβασή του εδώ 

Αναλυτικά η παρέμβασή του

«Κύριε Υπουργέ, είχα την ελπίδα, ότι με το σχέδιο νόμου που καταθέσατε στη Βουλή, με τέτοια σπουδή, αλλά και με ηχηρό επικοινωνιακό τρόπο από τον Αναπληρωτή Υπουργό, ότι θα λύνατε καίρια και σοβαρά ζητήματα. Θα δημιουργούσατε τις προϋποθέσεις, για τον εκσυγχρονισμό και την αναδιοργάνωση του στρατεύματος γενικά, που έχει ανάγκη. Θα στηρίζατε, με νομοθετικές παρεμβάσεις, τα στελέχη που υπηρετούν στις ακριτικές και νευραλγικές περιοχές και φυσικά, μη ξεχνώντας και τους εθνοφύλακες, που είναι σοβαρός παράγων στις περιοχές που  προ είπα. Αντί να κλείνετε τις πληγές που άνοιξε ο προκάτοχός σας, ανοίγετε καινούργιες, με τις φωτογραφικές διατάξεις και ρουσφετολογικές τακτοποιήσεις. Βάζετε στον στόχος σας την αριστεία, τροποποιώντας, με το άρθρο 10 παράγραφος 15, τα κριτήρια προαγωγής και εξέλιξης των αξιωματικών. Ουσιαστικά, μειώνεται τα όρια επιτυχούς αποφοίτησης σε υποχρεωτικά σχολεία, για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων. Επιτυχής θεωρείται πλέον η αποφοίτηση με βαθμολογία 10 και άνω, όπως περιέγραψε ο τομεάρχης της Ν.Δ..

Στο άρθρο 15, αναφέρεστε στα γραφεία νομικής προστασίας. Αυτά, εδώ και δύο χρόνια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, λειτουργούν στις έδρες των μεγάλων σχηματισμών με διαταγή ΓΕΕΘΑ, δηλαδή, το διάστημα που ήσασταν, κύριε Υπουργέ, εσείς Αρχηγός και είχαν, ως αποστολή, την παροχή νομικών συμβουλών στα μόνιμα στελέχη για προσωπικές τους υποθέσεις και όχι μόνο. Φυσικά, παρατηρήθηκε, ότι δεν υπήρξε κίνηση, δεν υπήρξε και ανάλογο ενδιαφέρον. Και τώρα, τα εντάσσετε πάλι στο σχέδιο νόμου, για να καταπολεμήσετε, όπως υποστηρίζετε, την κακοδιοίκηση και την κατάχρηση εξουσίας και μάλιστα, σε άλλο επίπεδο. Γιατί το κάνατε αυτό; Βάζετε ανεπίσημα αναρμόδιους να ελέγχουν τους διοικητές; Προωθείτε, δηλαδή, μέσα στο στράτευμα, τη διαρχία; Αντί να οχυρώσει η κυβέρνηση τη συνοχή του στρατεύματος, δημιουργεί προϋποθέσεις ανεξέλεγκτων καταστάσεων στο σύστημα διοίκησης. Και το σύστημα διοίκησης, όλοι μας το αντιλαμβανόμαστε, ότι είναι ευαίσθητο κομμάτι, σε ένα στρατιωτικά οργανωμένο και δομημένο Σώμα. Μπορείτε να μας πείτε, ποια θα είναι η λειτουργία αυτών των γραφείων, σε περίοδο κρίσης, σε περίοδο πολέμου; Υποστηρίζετε, ότι αυτοί, θα υπάγονται στους αρχηγούς των γενικών επιτελείων. Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο, τίθενται προς αμφισβήτηση η εμπιστοσύνη των γενικών επιτελείων προς τους διοικητές.

Με το άρθρο 23, μειώνεται τη διάρκεια της εναλλακτικής θητείας και δημιουργείται  νοοτροπία λούφας σε καιρούς δύσκολους και με κλιμακούμενες εντάσεις από τους γείτονές μας. Διευκολύνετε όσους θέλουν να αποφύγουν τις στρατιωτικές υποχρεώσεις; Και όχι μόνο αυτό, αλλά εξομοιώνετε τους αντιρρησίες συνείδησης με όσους υπηρετούν τη θητεία τους σε ακριτικές και νευραλγικές περιοχές της χώρας. Και μην συγκρίνετε την υπόλοιπη Ευρώπη, σχετικά με το τι ισχύει με τη διάρκεια εναλλακτικής θητείας. Ποιους αντιπάλους έχει το Βέλγιο, ή το Λουξεμβούργο, ή οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ε.Ε. της ευρύτερης περιοχής; Και αυτό, γιατί εμείς, βρισκόμαστε, και το ξέρετε καλώς, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον και δεν έχουμε την ηρεμία στη γειτονιά μας και πολύ περισσότερο, εμείς, που είμαστε στην ακριτική περιοχή, όπως είναι ο Έβρος.

Από την άλλη μεριά δεν μπορώ, να μη καυτηριάσω το γεγονός, ότι απαξιώνετε το κύρος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, μειώνοντας από 2 σε 1 όσους συμμετέχουν στην Ειδική Επιτροπή των Αντιρρησιών Συνείδησης.

Παράλληλα αυξάνεται σε 3 τους καθηγητές των ΑΕΙ  στην Επιτροπή  και μάλιστα,  θα  πω και  λόγω του νεαρού της ηλικίας  ακούω  καλά, ο Αναπληρωτής  Υπουργός, ο παρακείμενος  είπε,  ότι «δεν είναι τα στελέχη να των Ενόπλων Δυνάμεων και προφανώς και τα στελέχη  των Σωμάτων Ασφαλείας  επιστήμονες» και ερωτώ:

Εσείς κύριε Υπουργέ, ως στέλεχος  των Ενόπλων Δυνάμεων, τελειώσατε μια  παραγωγική σχολή επί τέσσερα χρόνια, τελειώσατε  -είμαι σίγουρος – σχολές του εσωτερικού και το εξωτερικό  καμιά δεκαριά . Ο κ. Υπουργός Αναπληρωτής σας,  δεν σας θεωρεί επιστήμονα. Βέβαια και εσείς με την αιτιολογική σας έκθεση υποστηρίζετε, ότι «η αλλαγή παρέχει περισσότερες εγγυήσεις αμερόληπτης και ανεξάρτητης κρίσης στην Επιτροπή» το διαβάζω όπως ακριβώς το γράφετε. Δηλαδή οι αξιωματικοί μας δεν έχουν αμερόληπτη κρίση; Αυτό πιστεύετε, ως Επίτιμος Αρχηγός του ΓΕEΘΑ, που πρέπει αυτά τα στελέχη και είμαι σίγουρος, ότι τα στηρίζετε, είμαι σίγουρος, ότι τα  υπερασπίζεσθε, άλλα όμως, κύριε Υπουργέ, θα πρέπει να το προσέξετε αυτό το άρθρο και νομίζω, ότι θα σας αδικήσει.

Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ στο συνδικαλισμό των Ενόπλων Δυνάμεων. Το είπε ο κ. τομεάρχης της Ν.Δ., το επαναλαμβάνω και εγώ και μάλιστα αυτή είναι και η θέση της Ν.Δ.. Οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι οργανωμένες και δομημένες στρατιωτικά, αλλά φυσικά έχουν και ένα άλλο σύστημα εκπαίδευσης.

Εμείς σας προτείναμε, προτείναμε και στον προκάτοχό σας να συγκροτηθεί μια Διακομματική Επιτροπή μάλιστα με χρονοδιάγραμμα, να καθίσουμε να λειτουργήσουμε, έτσι Διακομματικά όπως το οφείλουμε και να προκύψει μια συνισταμένη του συνδικαλισμού των Ενόπλων Δυνάμεων, ανάλογου και αντίστοιχου, δηλαδή αυτού του συνδικαλισμού που εφαρμόζουν οι νατοϊκοί στρατοί, η Κύπρος, τα Σώματα Ασφαλείας της Ελλάδος.

Εμείς περάσαμε ως Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας από αυτή την «ασθένεια» και  σταθήκαμε στα πόδια μας. Έχουμε εμπειρία. Μπορούμε αυτή να την διαθέσουμε απλόχερα. Οφείλουμε, να το πράξουμε, διότι έτσι επιβάλλεται. Αυτό σημαίνει, κύριε Υπουργέ, σοβαρή νομοθέτηση, έτσι πρέπει να κάνετε και νομίζω ότι είναι ευκαιρία να αφήσετε το αποτύπωμα σας για ένα συνδικαλισμό ο οποίος θα είναι ανεξάρτητος και μάλιστα ακηδεμόνευτος από τα κόμματα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφερθώ και πάλι, κύριε Πρόεδρε, στο υπόμνημα που απέστειλε στα μέλη της Επιτροπής ο Πανελλήνιος Σύλλογος Απόστρατων εθελοντών μακράς θητείας. Αναφέρομαι γι’ αυτό τον σύλλογο, διότι έχει έδρα την Ορεστιάδα, την πατρίδα μου ,την εκλογική μου περιφέρεια και η φωνή τους είναι η δική μου φωνή σήμερα, γι’ αυτό κατέθεσα το πρωί το πρακτικό, γι’ αυτό κατέθεσα και την γραπτή ερώτηση προς τον προηγούμενο Υπουργό, πήραμε την απάντηση για τα δύο αιτήματά τους, τα οποία αναφέρονται στην παράγραφο 3, κύριε Υπουργέ, ότι είναι αρμόδιο του Υπουργείου Οικονομικών.

Νομίζω, ότι έχετε την ευαισθησία και θα το δείτε με συμπάθεια, γιατί έχουν δίκιο, και μάλιστα τα έχω καταθέσει για τα πρακτικά της Βουλής.

Κλείνοντας, ήθελα να υπογραμμίσω ότι η Ελληνική Αστυνομία – θα το αναφέρω γιατί διδάσκει η Ελληνική Αστυνομία – πέρασε από χίλια μύρια κύματα σε ό,τι αφορά το βαθμολόγιο, σε ό,τι αφορά την ομογενοποίηση, διότι είχαμε από διαφορετικές πηγές προέλευση των στελεχών και τότε βρήκαμε τη δύναμη, μέσα από μια διακομματική συνεργασία, να βγάλουμε μια συνισταμένη, να καθορισθεί το βαθμολόγιο για το Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, το οποίο αποτελεί και παράδειγμα και κλείσαμε την τριχοτόμηση και την ψυχική διάσπαση του Σώματος μέσα από τον νόμο περί ομογενοποίησης, δηλαδή βαθμολόγιο, ομογενοποίηση και καθηκοντολόγιο πήγαν πακέτο μαζί, με νόμο στη Βουλή των Ελλήνων και βγήκε το αποτέλεσμα αυτό.

Κύριε Υπουργέ, είναι ευκαιρία να πατήσετε στα βήματα αυτά και πιστεύω ότι θα κερδίσετε, διότι δεν είναι σωστό κάθε τρεις και λίγο να έρχεται ο κάθε Υπουργός και να λέει δίνω ένα βαθμό. Έλεος! Πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει αυτό!

Κύριε Πρόεδρε, σας ευχαριστώ πολύ!».