Δημοσχάκης Αναστάσιος

Υποψήφιοι πανελλαδικών εξετάσεων δυο ταχυτήτων!! Πρόσθετη επιβάρυνση για τους αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων και τις οικογένειές τους.

Γραπτή Ερώτηση, προς τον Υπουργό Παιδείας κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου Ν.Δ. κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, και την οποία συνυπέγραψαν οι βουλευτές Καβάλας Ν.Παναγιωτόπουλος και Δράμας Δ. Κυριαζίδης, αναφορικά με την διακριτική μεταχείριση που διαπιστώνεται εις βάρος των μαθητών που ολοκληρώνουν την φοίτησή τους σε επαγγελματικά λύκεια της ΠΑΜΘ και δίνουν ήδη τον αγώνα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, οι μαθητές των επαγγελματικών λυκείων με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι πρέπει να δώσουν προφορικές εξετάσεις αναγκάζονται να ταξιδέψουν στην Θεσσαλονίκη για τα εξεταστούν πράγμα που σημαίνει επιπρόσθετο κόστος μετάβασης και διαμονής για τις οικογένειές τους, κάτι που δεν ισχύει για τους αντίστοιχους μαθητές του Γενικού Λυκείου.
Ερωτάται ο υπουργός για τα κριτήρια διάκρισης των μαθητών ως προς τον τόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και κυρίως για τις ενέργειες που προτίθεται να προβεί προκειμένου να αποφευχθεί μια επιπλέον ταλαιπωρία κι επιβάρυνση για την ελληνική οικογένεια.
 
Αναλυτικά η Ερώτηση:
 
ΠΡΟΣ:    Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων
 
ΘΕΜΑ: Επιβαρυντική διάκριση εις βάρος των αποφοίτων επαγγελματικών λυκείων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
 
Οι τελειόφοιτοι μαθητές λυκείου ετοιμάζονται πανελλαδικά να δώσουν μια από τις σημαντικότερες μάχες στην ζωή τους, τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ανώτερα κι ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας. Πρόκειται για μια μάχη στην οποία έχει κατατεθεί προσπάθεια, κόπος και σημαντικά χρηματικά ποσά από την ελληνική οικογένεια.
Ωστόσο σύμφωνα με δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό τύπο αλλά και καταγγελίες και διαμαρτυρίες γονέων, κηδεμόνων κι εκπαιδευτικών, στην διαδικασία αυτή των εξετάσεων διαπιστώνεται μια αδικία και διάκριση εις βάρος των μαθητών που φοιτούν στα επαγγελματικά λύκεια.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές με διαπιστωμένες μαθησιακές δυσκολίες που θα εξεταστούν προφορικά και οι οποίοι φοιτούν σε επαγγελματικά λύκεια, εξαναγκάζονται να μεταβούν σε εξεταστικό κέντρο στην Θεσσαλονίκη προκειμένου να εξεταστούν στα προβλεπόμενα μαθήματα. Η συγκεκριμένη διαδικασία δεν   ισχύει για τους αντίστοιχους τελειόφοιτους μαθητές των Γενικών Λυκείων οι οποίοι θα εξεταστούν σε συγκεκριμένο εξεταστικό κέντρο στην Αλεξανδρούπολη.
Κατά συνέπεια οι υποψήφιοι πανελλαδικών που φοιτούν σε επαγγελματικά λύκεια και οι γονείς τους θα πρέπει να επιβαρυνθούν το κόστος μετάβασης και διαμονής στην Θεσσαλονίκη σε μια κρίσιμη στιγμή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επιφορτισμένης ψυχολογικά με το άγχος των αποτελεσμάτων. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι συγκεκριμένες οικογένειες έχουν δώσει τον δικό τους αγώνα προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών τους, ώστε τα παιδιά τους να διεκδικήσουν ισότιμα το δικαίωμα στην εκπαίδευση και στην επαγγελματική αποκατάσταση.
 
Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω ερωτάται ο υπουργός:
 
·        Με ποιά κριτήρια πραγματοποιήθηκε η διάκριση των υποψηφίων μαθητών ως προς το τόπο διεξαγωγής των προφορικών εξετάσεων?
 
·        Πώς σκοπεύει ο υπουργός να αποκαταστήσει την αδικία που συντελείται εις βάρος των αποφοίτων των επαγγελματικών λυκείων προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η ελληνική οικογένεια επιπρόσθετο κόστος μετακίνησης και διαμονής?