Δημοσχάκης Αναστάσιος

Ανεξέλεγκτη η διέλευση βαρέων οχημάτων μέσα από τους οικισμούς της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης – Κατάθεση Ερώτησης

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών και Οικονομικών κατέθεσαν και συνυπέγραψαν οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αν. Δημοσχάκης, για το θέμα της διέλευσης ξένων φορτηγών από τους οικισμούς Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Στην Ερώτηση οι Βουλευτές επανέρχονται στο θέμα της διέλευσης ξένων μηχανοκίνητων οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, παρά την ρητή απαγόρευση που υφίσταται, προς παράκαμψη συγκεκριμένων σημείων του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού αλλά και της μη πληρωμής των κλήσεων από τους οδηγούς των αλλοδαπών οχημάτων.

Οι Υπουργοί, μεταξύ άλλων, ερωτώνται πόσα φορτηγά διήλθαν την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδόνιας και Θράκης και πόσα από αυτά χρησιμοποίησαν τις παρακαμπτήριες οδούς, αν έχουν συσταθεί κλιμάκια ελέγχου, αν έχει αναθεωρηθεί ο μηχανισμός επιβολής προστίμων, πόσες παραβάσεις έχουν βεβαιωθεί και πόσα πρόστιμα εισπράχθηκαν τελικά.

Πρέπει να επισημανθεί ότι μέρος της λύσης αποτελεί και η έναρξη λειτουργίας πλευρικών-αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, λειτουργία που συνδέεται με πολλά άλλα πλεονεκτήματα ασφάλειας, λειτουργικότητας κι εύρυθμης κυκλοφορίας των οχημάτων.

Αναλυτικά η Ερώτηση:

Αξιότιμοι κ. Υπουργοί,

Επανερχόμενος στην υπ’ αριθμ. 4412/1-4-2016 ερώτηση και στις απαντήσεις που εστάλησαν επ’ αυτής από τα συναρμόδια Υπουργεία αναφορικά με το ζήτημα τις επικίνδυνης διέλευσης ξένων φορτηγών από οικισμούς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) προς παράκαμψη συγκεκριμένων σημείων του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού αλλά και της μη πληρωμής των κλήσεων από τους οδηγούς των αλλοδαπών οχημάτων, ζητείται με την παρούσα επίσημη ενημέρωση αναφορικά με την εξέλιξη του όλου θέματος. Και τούτο διότι το πρόβλημα, ως περιγράφηκε αναλυτικά στην ανωτέρω ερώτηση και παρά την ρητή απαγόρευση της παρ. 8 του δευτέρου άρθρου του Ν. 4388/2016 (ΦΕΚ Α’, 93), εξακολουθεί να υφίσταται, καθώς τα παράπονα των κατοίκων οικισμών της ΑΜΘ διαρκώς αυξάνονται. Ενώ, δηλαδή, απαγορεύεται πλέον δια νόμου η διέλευση μηχανοκίνητων οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο για λόγους ασφαλείας και προς αποτροπή της επιβάρυνσης του εγγύς οικιστικού περιβάλλοντος, το φαινόμενο της παράκαμψης των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας συνεχίζει αμείωτο. 

Εν όψει των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί, έκαστος κατά το μέτρο των καθ’ ύλην αρμοδιοτήτων του:

  1. Πόσες διελεύσεις αλλοδαπών φορτηγών οχημάτων πραγματοποιήθηκαν στην Περιφέρεια ΑΜΘ κατά το 2016; Πόσα εκ των οχημάτων αυτών διήλθαν μέσω της Εγνατίας και πόσα παρέκαμψαν τους εγκατεστημένους σταθμούς διοδίων, κάνοντας χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου; Υπάρχει επίσημη καταγραφή, άλλως σχετική εκτίμηση, για τον αριθμό τους;
  2. Έχουν συσταθεί τα μικτά κλιμάκια ελέγχου Δήμων και Παραμεθορίων Περιοχών για την διενέργεια των καθ’ οδόν ελέγχων των αλλοδαπών οχημάτων; Εάν ναι, ποια συμπεράσματα εξάγονται από τους μέχρι σήμερα ελέγχους;
  3. Σε ό,τι εν γένει αφορά τον μηχανισμό επιβολής προστίμων, έχει αυτός αναθεωρηθεί; Και εάν ναι, σε ποια κατεύθυνση και ποια τα μέχρι σήμερα αποτελέσματά του;
  4. Πόσοι έλεγχοι εν τέλει διενεργήθηκαν στην Περιφέρεια ΑΜΚ από τις υπηρεσίες της οικείας Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης ή άλλες ελεγκτικές υπηρεσίες κατά το 2016 και πόσες παραβάσεις βεβαιώθηκαν στους οδηγούς αλλοδαπών φορτηγών σε εκτέλεση των προβλέψεων των παρ. 8 και 12 του δευτέρου άρθρου του Ν. 4388/2016;
  5. Σε τι ύψος ανέρχονται τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στους οδηγούς των αλλοδαπών φορτηγών από τις ανωτέρω υπηρεσίες; Εισπράχθηκαν τελικώς αυτά; Εάν όχι, για ποιο λόγο;
  6. Ποια τα πορίσματα της αναφερόμενης στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 7017/4/19448/26-4-2016 έγγραφο του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ομάδας εργασίας; Υλοποιήθηκαν αυτά από τα συναρμόδια Υπουργεία; Εάν όχι, γιατί;

Αναμένονται άλλες νομοθετικές παρεμβάσεις ή/και συγκεκριμένες διοικητικές  δράσεις για την αντιμετώπιση του όλου προβλήματος;