Δημοσχάκης Αναστάσιος

Επίκαιρη Ερώτηση για την επιδότηση δρομολόγησης πλοίων

Επίκαιρη ερώτηση κατατέθηκε από τον Βουλευτή Έβρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Αναστάσιο Δημοσχάκη αναφορικά με το ζήτημα της επιδότησης δρομολογιακών γραμμών για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Νομού Έβρου με τα Νησιά του Αιγαίου και την Κεντρική Ηπειρωτική Ελλάδα.

Η σύνδεση αυτή αποτελεί πάγιο αίτημα των πολιτών και των φορέων του Νομού και ειδικά της Νήσου Σαμοθράκης, καθώς μέσω αυτής μπορεί να αναπτυχθεί ο Τουρισμός και το Εμπόριο της περιοχής, ενώ μπορεί και να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την πραγματοποίηση του οράματος ο Έβρος να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κόμβο.

Ερωτάται, επομένως, ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού τι προτίθεται να κάνει σε σχέση με την επιδότηση γραμμών, την αναβάθμιση των αντίστοιχων υποδομών, αλλά και την διερεύνηση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης αυτών από Ευρωπαϊκά κονδύλια

Ακολουθεί η επίκαιρη ερώτηση:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: κ. Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

ΘΕΜΑ: Επιδότηση δρομολογιακής γραμμής σύνδεσης Σαμοθράκης με κεντρική ηπειρωτική Ελλάδα και νησιά του Αιγαίου

Με την γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών 3/2015 της 29.05.2015 παραμένουν η Αλεξανδρούπολη, η Σαμοθράκη και ο Έβρος χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, καθώς δεν προβλέπεται η επιδότηση δρομολογιακής γραμμής που να συνδέει την Αλεξανδρούπολη και την Σαμοθράκη και εν γένει τον Έβρο με την κεντρική ηπειρωτική Ελλάδα (Λαύριο και Κύμη) και τα νησιά του Αιγαίου (Λήμνο και Μυτιλήνη).

Ενώ ανατίθενται 3 δρομολόγια ανά εβδομάδα στην γραμμή Λαύριο-Άη Στράτης-Λήμνος-Καβάλα, δεν υπάρχει πρόβλεψη για την γραμμή Λαύριο-Άη Στράτης-Λήμνος-Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. Η γραμμή αυτή θα αποτελούσε μοναδική ανάσα ζωής για την οικονομία της Αλεξανδρούπολης και της Σαμοθράκης, καθώς θα ευνοούσε την αύξηση του τουρισμού στην Αλεξανδρούπολη και στο νησί της Σαμοθράκης και θα έδινε την ευχέρεια στους κατοίκους να εμπορευτούν καλύτερα τα προϊόντα τους. Αντίστοιχα, για όλο το Νομό Έβρου, η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου (Λήμνο και Μυτιλήνη) καθώς και με την κεντρική ηπειρωτική Ελλάδα (λιμάνια Λαυρίου και Κύμης Ευβοίας)  θα μπορούσε να αποτελέσει έναυσμα για την σταδιακή μετατροπή του Έβρου σε διαμετακομιστικό κόμβο και πύλη εισόδου της Ευρώπης προς την ανατολή.

Όλοι οι φορείς και οι κάτοικοι του Έβρου, συμπεριλαμβανομένης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων, θεωρούν απαραίτητο μοχλό ανάπτυξης της περιοχής την επιδότηση, έστω και κατά τους μήνες Απρίλιο έως Σεπτέμβριο, με εκτιμώμενο κόστος περί τις 500.000 ευρώ, δρομολογιακής γραμμής με σημείο εκκίνησης το Λαύριο και την Κύμη και κατάληξη την Αλεξανδρούπολη, με ενδιάμεσο σταθμό την Λήμνο, την Μυτιλήνη και την Σαμοθράκη. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει υποβάλει σχετικό ερώτημα και όλοι οι παράγοντες του Νομού στηρίζουμε το αίτημα αυτό.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε:

  1. Σκοπεύετε να προκηρύξετε άμεσα δρομολογιακή γραμμή σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης και της Σαμοθράκης  με την κεντρική ηπειρωτική Ελλάδα (Λαύριο και Κύμη) και τα νησιά του Αιγαίου (Λήμνο και Μυτιλήνη);
  2. Τι άλλα μέτρα σκοπεύετε να πάρετε ώστε να αρθεί ο αποκλεισμός της Αλεξανδρούπολης της Σαμοθράκης και του Έβρου εν γένει από την ναυσιπλοΐα (έργα υποδομών κλπ.);
  3. Έχει διερευνηθεί η δυνατότητα υπαγωγής τέτοιων δρομολογίων σε ένα ευρύτερο Ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενο, διακρατικό πλαίσιο, ώστε να συνδεθεί με το όραμα της μετατροπής του Έβρου σε διαμετακομιστικό Κόμβο και, αν ναι, πότε θα γίνει αυτό;